دکتر ولایتی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از میان مدیران نخبه، باتجربه و توانمند انتخاب شد

رئیس هیات امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر فرهاد رهبر فردی باسابقه خوب، باتجربه و توانمند است که می تواند راهبردهای این دانشگاه را محقق کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی با اشاره به اینکه هیات امناء این دانشگاه در جلسه فوق العاده امروزبا اجماع دکتر فرهاد رهبر را به عنوان رئیس این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد افزود: دوره سرپرستی دکتر علی محمد نوریان در دانشگاه آزاد اسلامی تا سوم مرداد به پایان می رسید و هیات امناء این دانشگاه از میان افراد گوناگون پس از ارزیابی های انجام شده با اجماع همه اعضاء تصمیم گرفت تا دکتر فرهاد رهبر را که فردی با سابقه خوب و تجربه ذی قیمت در حوزه های دانشگاهی و اجرایی است به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب کند و آقای رهبر طی نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهند شد.

رئیس هیئت امناء و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دکتر رهبر فردی با تجربه طولانی مدیریت است که شش سال دانشگاه تهران را با کمال موفقیت و تدبیر مدیریت کرد.

آقای ولایتی با اشاره به مسئولیت دکتر رهبر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، افزود: وی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در سمت های مختلف منشأ خیر بوده است و علاوه بر آن استاد تمام دانشگاه در حوزه اقتصاد محسوب می شود.

وی مدیریت شش ساله در دانشگاه تهران را سابقه ارزشمند برای آقای رهبر برشمرد و گفت: خودکفایی اقتصادی و توجه به مناطق محروم دو راهبرد مهم دانشگاه آزاد اسلامی است که با تجربه های علمی و عملی آقای رهبر در حوزه اقتصادی این اهداف را می توان به ثمر رساند.

رئیس هیات امناء و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از امروز آقای رهبر به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سکان این دانشگاه را به دست می گیرد، ابراز امیدواری کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به زودی در این زمینه نظر خود را اعلام کند.

آقای ولایتی با تشکر از زحمات دکتر نوریان در دوره سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای نوریان نیز مسئولیت اصلی خود یعنی دبیرکل هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده خواهد داشت.

رئیس هیات امناء و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص دو اولویت اصلی این دانشگاه از جمله جذب نخبگان و توجه به مناطق محروم گفت: این دو اولویت به طور جدی مورد تاکید هیئت امناء دانشگاه قرار دارد.

آقای ولایتی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف ما در گذشته این بود که امکانات لازم را برای جذب نخبگان فراهم نکردیم و این نقصان باید برطرف شود.

وی گفت: در نظر داریم تا چهره های علمی و پژوهشی با ارائه تسهیلاتی جذب این دانشگاه شوند.

وی گفت : با بورسیه کردن نخبگان و تضمین آینده آن ها ، هم آینده علمی و پژوهشی نخبگان را حمایت کنیم و هم به ارتقاء علمی دانشگاه کمک خواهد شد.

رئیس هیات امناء و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در خصوص برنامه این دانشگاه برای مناطق محروم، تاکید کرد: در این زمینه بسیار جدّی هستیم و به نسبت درجه محرومیت مناطق برای شهریه دانشجویان، تخفیف لحاظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

201

کد خبر: 807205

وب گردی

وب گردی