کسب مقام دوم جشنواره بین المللی اختراعات لهستان توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مقام دوم جشنواره بین المللی اختراعات لهستان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در جشنواره بین المللی اختراعات و ابتکارات که در کشور لهستان برگزار شد توانست مدال نقره این جشنواره را کسب کند.
دکتر پیمان بیات، استادیار گروه آموزش کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، گفت : دستگاه تشخیص زودرس سکته مغزی از طریق پردازش تصاویر CT اسکن مغز عمل می کند.
وی در خصوص چگونگی شرکت در این جشنواره گفت: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اطلاعیه ای در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات در لهستان ارسال شد و پس از ارائه اختراع خود و داوری در این جشنواره، این دستگاه پس از کشور لهستان توانست رتبه های برتر را از آن خود سازد.
دکتر بیات تاکید کرد : برای ساخت دستگاه حدود 5 سال زمان صرف شده است و این اختراع می تواند مختل شدن خون رسانی به مغز را از حداقل یک ساعت تا حداکثر سه ماه قبل از بروز حادثه از طریق تحلیل CT اسکن های انجام شده، تشخیص دهد و از بروز سکته در مغز پیشگیری کند همچنین این دستگاه آماده خدمت رسانی به کلیه کلینیک ها و بیمارستان ها در ایران و دیگر کشور های جهان است.
لازم به ذکر است این دستگاه دارای شماره ثبت 10200 الف/89 از اداره ثبت اختراع ایران است.

201

کد خبر: 807224

وب گردی

وب گردی