انتخاب دکتر فرهاد رهبر سرمایه ای برای پیشرفت دانشگاه آزاد است/ روایت علوی فاضل از جلسه هیات امنا برای انتخاب رئیس دانشگاه

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سوابق دکتر فرهاد رهبر گفت: دکتر فرهاد رهبر به عنوان یک شخصیت با تجربه سرمایه ای برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: براساس مقررات، انتخاب ریاست دانشگاه در اختیار هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است. بنابراین درخصوص انتصاب دکتر فرهاد رهبر نیز بر اساس همین قانون هیات امنای مرکزی دانشگاه تصمیم گیری کردند.

علوی فاضل افزود: بر اساس قانون اگر فردی با رای هیات امنای مرکزی به عنوان سرپرست منصوب شود از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای انتصاب شخص مورد نظر به عنوان رییس دانشگاه تصمیم گیری می کند.

وی تصریح کرد: بنابراین انتصاب دکتر رهبر هم براساس پیشنهاد و رای اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه انجام شده و وی به اتفاق آرا به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شدند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیاست دانشگاه را هیات امنای دانشگاه تعریف می کنند، افزود: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیزعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است بنابراین طبیعی است که ما از اسناد بالا دستی کشور از جمله سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری وسند چشم انداز نقشه جامع علمی کشورتبعیت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تابع ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور هستیم که البته هیات امنا سیاست های اصولی را تعریف می کنند و رییس دانشگاه هم برنامه اجرایی و چالش ها و فرصت های خود را ارائه می دهد ، همچنین کمبودها و مشکلات دانشگاه به عنوان شرایط دانشگاه، تعریف و به اسناد بالا دستی خود اعلام می کند.

علوی فاضل با بیان اینکه حضور فرهاد رهبر با توجه به سابقه وی در سازمان برنامه ریزی کشور و هم به عنوان رییس سابق دانشگاه تهران این نوید را می دهد که سیاست های دانشگاه هم بر اساس واقعیت های امروز دانشگاه و هم شرایط دانشگاه، گستردگی و تنوع ماموریت ها و هم در جهت تحقق اهداف بالا دستی نظام باشد، بنابر این ایشان به عنوان یک شخصیت با تجربه یک سرمایه ای برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی است.

جلسه معارفه دکتر فرهاد رهبر به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ساعت 10صبح روزشنبه 31 تیرماه سال جاری (1396)برگزار می شود.

203/202

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

کد خبر: 807312

وب گردی

وب گردی