دلیل افزایش محبوبیت اسپینرها/ بیماران مبتلا  به  اختلالات رفتاری و اوتیسم ازدستگاه کاهش استرس استفاده کنند

یک کارشناس روانشناسی گفت :استرس می‌تواندبر بدن شما، افکارتان، احساساتتان و یا حتی رفتارتان تاثیربسیار مخرب و منفی داشته باشد. استرس کنترل نشده می‌تواند باعث ابتلا به انواع بیماری از قبیل فشارخون بالا، بیماری های قلبی، چاقی یا دیابت شود.به تازگی دستگاهی در شبکه های اجتماعی معرفی شده و ویدیو های مختلف دردنیا از نحوه استفاده و محبوبت آن بین کاربران پخش شده است.

"زهرا نیر" در گفت وگو با ایسکانیوز با اشاره به اهمیت کنترل استرس گفت:استرس یکی از حالات وبیان احساسات افراد به شرایط خاص و مهم است که هر شخص بنا به حد توان واکنشی متفاوت از خود نشان می دهد.زمانی که بدن شما دچار استرس می‌شود شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که سرعت تپش قلب را بالا برده، تنفس شما را سریع‌تر کرده و میزان مصرف انرژی از بدن را بالا می برد.

وی افزود:بعضی از انواع استرس معمولی و حتی مفید بوده و بدون آن شما انگیزه‌ای برای فعالیت و امور روزانه ندارید. اما اگر این استرس ها بیشتر از توان جسمی و روحی شما باشد و زندگیتان را تحت تاثیر قراردهد، استرس بد یا کاهنده نامیده می‌شود.

او گفت:استرس می‌تواندبر بدن شما، افکارتان، احساساتتان و یا حتی رفتارتان تاثیربسیار مخرب و منفی داشته باشد. استرس کنترل نشده می‌تواند باعث ابتلا به انواع بیماری از قبیل فشارخون بالا، بیماری های قلبی، چاقی یا دیابت شود.به تازگی دستگاهی در شبکه های اجتماعی معرفی شده و ویدیو های مختلف در اقسانقاط دنیا از نحوه استفاده و محبوبت آن بین کاربران پخش شده است.

نیر افزود:اسپینر،یک اسباب بازی کاهش استرس است که می تواندباعث افزایش تمرکز در افراد شود. اسپینرها از مواد مختلفی مثل برنج، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، مس و پلاستیک ساخته می‌شود. این اسپینرها برای افرادی که دارای مشکل تمرکز یا بی‌قراری و نگرانی بیش از حد هستند مانند مبتلایان به ADHD، اوتیسم یا اضطراب مفید است و مانند یک مکانیزم رهایی استرس و نگرانی عمل می‌کند. نظر دانشمندان در رابطه با مفید یا غیر مفید بودن این وسیله متفاوت است .

این کارشناس در ادامه گفت:در دسامبر 2016، جیمز پلفکه، نویسنده وبسایت فوربس، اسپینر را ضروری ترین وسیله یک اداره در سال 2017 دانست. کاربران وبسایت‌های اجتماعی شروع به ساخت ویدیو‌های طرز کار و انجام ترفندهای گوناگون با اسپینر کردند. وبسایت بوستون گلوب اعلام کرد که این اسباب بازی، به محبوبیت زیادی در جامعه دست یافته است و از آن به بعد محبوبیت این دستگاه کاهش استرس به جایی رسید که بسیاری شروع به ساخت این وسیله و فروش آن در فروشگاه‌های آنلاین کردند.

وی افزود:محبوبیت اسپینر در ماه آوریل 2017، رشد قابل توجهی داشت و میزان جستجوی آن در گوگل شاهد جهش غیرباور و حیرت انگیزی بود. در 4 مه، این وسیله در میان 20 محصول پر فروش وبسایت آمازون قرار گرفت. با محبوبیت این وسیله در سال 2017، بسیاری درباره اثرات آن در کاهش اختلالات ADHD و اوتیسم به بحث پرداختند. اسپینر به عنوان ابزاری برای آرام بخشی و تمرکز ساخته شده و به عنوان ابزار کاهش استرس تبلیغ می‌شود.

او در پایان گفت :در حقیقت هروسیله ای که با آن بتوانیم انرژی حاصل از استرس و هیجانات رفتاری خود را کنترل کرده و کار کردن با آن باعث تخلیه اعصاب و آرامش ذهن شود می تواند بسیار مفید و سودمند باشد.مثلا گاهی جویدن آدامس و چرخاندن تسبیح هم باعث کاهش استرس وتمرکز اعصاب می شود.

خبرنگار:سولمازظریفی

702

کد خبر: 807317

وب گردی

وب گردی