مشارکت ۴۹ هزار نفری دانشگاهیان علوم پزشکی در جشنواره قران و عترت

قائم مقام کل وزارت بهداشت، مشارکت ۴۹ هزار و ۲۲۶ نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را تحسین برانگیز خواند و گفت: جای خوشحالی دارد که خانواده بهداشت و درمان کشور مشارکت حداکثری در این رویداد بزرگ قرآنی داشته است

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر ایرج حریرچی در آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در تالار حافظ شهر شیراز برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: باعث افتخار است که خانواده بهداشت و درمان کشور اعم از دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به قرآن و آموزه های دینی و قرآنی اهمیت خاصی قائل هستند و حضور حداکثری آنها در این جشنواره، نشان از توجه واهمیت آنها نسبت به قرآن و اهل بیت دارد.
وی با اشاره به مشارکت حدود ۵۰ هزار نفری دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در جشنواره بیست ودوم قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: این آمار نشانگر آن است که از هر ۱۲ نفر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، یک نفر در این دوره از جشنواره شرکت کرده است.

دکتر حریرچی با بیان اینکه در چهارسال گذشته میزان مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت حدود ۱۷ هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با مشارکت حداکثری دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی در این فستیوال بزرگ قرآنی، شاهد رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت دانشگاهیان در این رویداد بزرگ و ارزشمند بوده ایم.

وی توجه با اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مسائل قرآنی و آموزه های دینی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، یک هزار و ۴۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در بخش های مختلف، شرکت کردند که این رقم معادل ۱۰ درصد از کل اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است. این مساله نشان می دهد که اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی فارغ از فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، در زمینه فعالیت های قرآنی نیز مشارکت خوبی دارند و خانواده بهداشت و درمان کشور به هیچ عنوان از قرآن و آموزه های دینی فاصله نگرفته است.مشارکت ۳۵ هزار نفر از کارمندان و ۱۲ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بخش های مختلف این جشنواره را باید به فال نیک گرفت.

دکتر حریرچی گفت: امیدوارم این عملکرد درخشان و مشارکت حداکثری دانشگاه های علوم پزشکی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنان در ادوار آینده تداوم داشته باشد و برگزاری این رویداد برزگ قرآنی در سالهای آینده به شیوه های مدرن تری ادامه یافته و صرفا به روش های خاص و قدیمی منحصر نشود.

قائم مقام کل وزیر بهداشت به تنوع بخش های مختلف مسابقات قرآنی در جشنواره قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که این جشنواره فقط به صوت و لحن محدود نشد و ما شاهد هستیم که در این رویداد بزرگ قرآنی، افراد متناسب با علاقه و تخصص خود در بخش های مختلف از جمله مقاله نویسی، پژوهش، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، خوشنویسی، تئاتر، ادبیات و... با موضوع ومحوریت قرآن و عترت شرکت کردند.

دکتر حریرچی با اشاره به آماده سازی بسته های آموزشی قرآن از سوی وزارت بهداشت با روش های متولوژیک برای استفاده از جامعه پزشکی کشور، گفت: خوشحالم که برنامه های زیرساختی خوبی در وزارت بهداشت در زمینه توسعه فعالیت های آموزش قرآن در حال انجام است که یکی از نمونه های آن، تالیف ۱۲ جلد کتاب آموزشی در زمینه قرآنی است.

وی با بیان اینکه باید قرآن و آموزه های دینی بیش از پیش در جامعه بخصوص در جامعه پزشکی کشور نمادینه شود، اظهار داشت: ما از قرآن فاصله گرفته ایم و به نظر می رسد که باید این فاصله را با تاسی به قرآن و عمل به آموزه های دینی کمتر کنیم. اگر ما یک قدم به سمت قرآن و عترت حرکت کنیم و پیوندمان را با این کتاب آسمانی محکم تر کنیم قطعا به برکت این انس و پیوند، قرآن و اهل عترت صد قدم به سمت ما حرکت می کند و این مهم از برکات انس و توجه به قرآن است. البته باید این انس و تحکیم با قرآن از روی میل باطنی باشد و نه از روی ظاهر.

دکتر حریرچی ضمن تقدیر از میزبانی مناسب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی، خاطرنشان کرد: افتخار می کنم که در خدمت شما دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی هستم که با قرآن و اهل بیت انس جدایی ناپذیری دارید از این رو شما باید قدر خودتان را بیش از پیش بدانید چرا که در بحر قرآن و در سایه ائمه اطهار علاوه بر فعالیتهای علمی و آموزشی، نسبت به فعالیتهای قرآنی نیز اهتمام خاصی دارید.

وی با تاکید بر برگزاری مستمر جشنواره های قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت یادآور شد: ما با برگزاری این رویدادهای بزرگ قرآنی در خانواده بهداشت و درمان کشور حرکتهای خوب و رو به رشدی داشته ایم اما هنوز برای رسیدن به مراحل والاتر، راه طولانی در پیش داریم.

702

کد خبر: 807375

وب گردی

وب گردی