یک کشته و چند زخمی در همه‌پرسی ونزوئلا

یک زن ۶۱ ساله که در صف رای‌گیری همه پرسی مخالفان در ونزوئلا بود، بر اثر تیراندازی یک مهاجم کشته شده است.

به گزارش ایسکانیوز از بی‌بی‌سی، این حادثه هنگامی رخ داد که فردی مسلح بسوی جمعتی که برای رای‌دادن صف کشیده بودند آتش گشود که این اقدام منجر به مرگ این زن شد و سه نفر دیگر را نیز مجروح کرد.

همزمان ناظران همه‌پرسی در ونزوئلا می‌گویند که بیش از ۷ میلیون نفر در این رفراندوم غیررسمی که از سوی مخالفان برگزار شده بود شرکت کرده‌اند.

به گفته آنها اکثریت رای دهندگان با طرح نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، که خواستار تشکیل مجمع ملی جدیدی برای بازنویسی قانون اساسی کشور شده است، مخالفت کرده‌اند.

مادرو، پیشتر برگزاری این همه‌پرسی را بی‌معنی و "غیرقانونی" خوانده است.

برگزارکنندگان همه‌پرسی با طرح آقای مادورو مخالف هستند و آن را خلاف دموکراسی می‌دانند. آنها نگران آن هستند که این طرح تنها با هدف تحکیم قدرت رئیس جمهور ارائه شده باشد.

رای‌گیری روز گذشته مخالفان در حالی برگزار شد که مادورو از مردم ونزوئلا خواسته است که در همه‌پرسی دیگری که در تاریخ ۳۰ ژوئیه برگزار می‌شود شرکت کنند و درباره تشکیل این مجمع نظر خود را بیان کنند.

از سوی دیگر، مخالفان دولت ونزوئلا از هواداران خود خواسته‌اند که در انتخابات ۳۰ ژوئیه شرکت نکنند اما نیکلاس مادورو تغییر قانون اساسی را در جهت مقابله با بحران های سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا ضروری دانسته

802

کد خبر: 807415

وب گردی

وب گردی