مهم‌ترین عامل تهدید کننده سلامتی، رفتار مردم است/ کنترل عوامل خطر با مراجعه به موقع به مراکز درمانی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر بتوانیم با ایجاد احساس نیاز در مردم آنها را راغب کنیم تا در مواقع سلامتی نیز به مراکز درمانی مراجعه کنند تغییر رفتار و کنترل عوامل خطر اتفاق افتاد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اشاره به اینکه در صورت مراجعه مردم و استفاده از خدمات، تغییر رفتار و کنترل عوامل خطر اتفاق می‌افتد، گفت: عمده‌ترین خطر تهدید کننده سلامتی مردم مربوط به رفتار آنها است که ما در برنامه‌های تدوین شده تلاش می‌کنیم به کمک خود مردم این عوامل را کنترل کنیم و طرح و برنامه آن وجود دارد و نتیجه به مراجعه مردم بستگی دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای جذب مردم به خدمات سلامت چند عامل اعم از حضور کارشناسان برای ارائه خدمات، برقراری ارتباط مناسب با مردم و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها مورد توجه است تا بتوانیم با ایجاد احساس نیاز در مردم آنها را راغب کنیم موقع سلامتی نیز به مراکز درمانی مراجعه کنند و این 3 عامل اگر دست به دست هم بدهد مردم به تدریج مراجعه خواهند کرد.

سیاری، ضمن بیان اینکه خدماتی که تاکنون ارائه می‌شد بیشتر برای کودکان و مادران اعم از واکسیناسیون، خدمات دوران حاملگی و دوران زایمان بود تأکید کرد: امروزه هدف ما ایجاد زمینه برای مراجعه همه مردم در گروه‌های سنی مختلف است و با توجه به اینکه برای هر 2 تا 3 هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت داریم امیدوار هستیم که مردم مراجعه کرده و از این خدمات استفاده کنند.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه بیشترین جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند در حوزه بهداشت دسترسی خدمات غیرفعال بود که بر این اساس هدف ما فراهم کردن دسترسی به مردم و بهره مندی از خدمات است که در این دوره دسترسی فراهم شد.

این مقام مسئول در پایان افزود: البته درباره بهره‌مندی تلاش ما براین بود که برای همه جمعیت کشور برنامه تهیه کنیم و امروز هیچ کس در کشور نیست که به واحد بهداشتی مراجعه کند و برنامه‌ای نداشته باشیم اما چالش مهم مراجعه مردم است که اگر مراجعه نکنند این اتفاق نخواهد افتاد.

701

کد خبر: 807461

وب گردی

وب گردی