تیم های شرکت کننده در  مسابقات رباتیک جهانی 2017  از جمعه هفته آینده اعزام خواهند شد/برگزاری سمپوزیوم در روز پنجم مسابقات

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در قالب تیم های دانشگاه آزاد، دولتی و  مدارس آزاد ایران که در گذشته در مسابقات رباتیک موفق به کسب رتبه نخست شدند برای شرکت در این مسابقه از روز جمعه هفته آینده به کشور ژاپن اعزام می شوند.

دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص مسابقات رباتیک جهانی 2017 که به زودی در کشور ژاپن برگزار می شود اظهار کرد: کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در قالب تیم های دانشگاه آزاد، دولتی و مدارس آزاد ایران که در گذشته در مسابقات رباتیک موفق به کسب رتبه نخست شدند برای شرکت در این مسابقه از روز جمعه هفته آینده به کشور ژاپن اعزام می شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال توانستیم با 2 سهمیه مازاد تیم هایی از مدارس کشور را در این دست مسابقات همراهی کنیم . در این مسابقه انوان ربات های رباتیک و پیشرفته در بخش های مختلف حضور خواهند داشت.این ربات ها شامل ربات های امدادگر، ربات های فوتبالیست سایز کوچک و متوسط، ربات های خانگی انسان نما، ربات های شبیه ساز امداد و نجات و غیره تیم های جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد.

موسی خانی عنوان کرد: امیدواریم همانند سالیان گذشته امسال نیز در این رقابت جهانی پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز دربیاوریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تیم ها از هفته آینده بر اساس برنامه پروازهای خود در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعزام خواهند شد اما آنچه که مشخص است این بوده که تمامی تیم ها باید برای روز سه شنبه در کشور ژاپن برای برگزاری مراسم مقدماتی حضور داشته باشند.

وی از برگزاری سمپوزیومی در روز پنجم این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: در روز پنجم سمپوزیومی در این کشور برگزار خواهد شد که اساتید و افراد متخصص می توانند سخنرانی کنند.

200/202

کد خبر: 807468

وب گردی

وب گردی