وزارت جهاد اعلام کرد: خسارت باغداران پرداخت شده است

وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پرداخت خسارت سرمازدگی باغات شمال کشور اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده پرداخت شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ وزارت جهاد کشاورزی با تکذیب ادعای پرداخت نشدن خسارت سرمازدگی باغات شمال کشور اعلام کرد: در پی خسارت سرمازدگی به باغات شمال کشور، ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض که برای خرید و امحای ۱۳۱ هزارتن پرتقال غیرقابل مصرف استان مازندران اختصاص یافت و این مبلغ به حساب ۵۳ هزار و ۱۹۱ باغدار خسارت دیده واریز شده است.

این گزارش با اشاره به اینکه مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال نیز از محل صندوق بیمه کشاورزی بابت غرامت باغداران خسارت دیده به حساب باغداران واریز شده، تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۰ درصد به عاملیت بانک کشاورزی به باغداران خسارت دیده، سورتینگ داران و سایر فعالیت‌های کشاورزی مازندران اختصاص یافته که تاکنون مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال به ۶۸۲۸ باغدار خسارت دیده پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

همچنین، مبلغ ۲۳۳ میلیارد ریال برای خرید تضمینی ۴۲ هزار و ۶۹۰ تن پرتقال و مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید توافقی ۱۲ هزار و ۷۳۱ تن از سوی دولت تخصیص یافته و به حساب باغداران واریز شده است.

منبع: مهر

402

کد خبر: 807470

وب گردی

وب گردی