عدالت در پرداخت مالیات باید اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه قم گفت: نظام مالیاتی کشور برای اجرای عدالت و عدم ناامیدی مردم باید هم برای کسانی که از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند برنامه‌ریزی کرده و هم از حداکثر اختیارات خود برای عدم فشار بر طبقه ضعیف و متوسط جامعه استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قم ظهر امروز (دوشنبه 26 تیرماه) در دیدار مدیرکل و مسئولان امور مالیاتی استان قم با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع مالیات در اقتصاد کشور اظهار داشت: یکی از منابع درآمدی دولت برای کاهش تمرکز بر درآمدهای نفتی مالیات بوده که باید با فرهنگ‌سازی بر تمرکز گردش مالی بر پایه عوارض و مالیات آن را در جامعه تبیین کنیم.

وی دریافت مالیات را از ارکان همه نظام‌ها در دنیا خواند و افزود: دریافت مالیات در نظام جمهوری اسلامی جزء قوانین کشور بوده و همچنین دارای جنبه‌های شرعی است که نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه دادن عموم مردم بر این موضوع مهم است.

مدیر حوزه‌های علمیه جایگاه شهر قم را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تحصیل صد هزار نفر در قم و میزان تأثیرگذاری این افراد در دنیا، حوزه و روحانیت نیز برای فرهنگ‌سازی در این عرصه ورود کرده و این موضوع را جزء اولویت‌های خود قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اجرای عدالت در همه عرصه‌ها و همچنین نظام مالیاتی خاطرنشان کرد: امروز فرار و گریز مالیاتی تبعیض در جامعه را ایجاد کرده که از یک‌سو عامل فشار بر طبقه متوسط و ضعیف جامعه شده و از سوی دیگر مالیات‌دهندگان را ناامید کرده است.

امام‌جمعه قم به لزوم داشتن سازوکارهای محکم برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی تأکید کرد و گفت: نظام مالیاتی کشور برای اجرای عدالت و عدم ناامیدی مردم باید هم برای کسانی که از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند برنامه‌ریزی کرده و هم از حداکثر اختیارات خود برای عدم فشار بر طبقه ضعیف و متوسط جامعه استفاده کند.

وی پرداخت مالیات را برای کسانی که مالیات شامل کسب‌وکار و درآمدشان می‌شود را واجب دانست و افزود: پرداخت مالیات و عوارض وظیفه همه مردم بوده و هیچ استثنایی در پرداخت این مال که حق مردم است وجود ندارد، حوزه‌های علمیه نیز با پرداخت چند ده میلیارد تومان از دیون باقیمانده سال‌های گذشته خود را به‌نظام مالیاتی پرداخت کرده است.

امام‌جمعه قم با تشکر از توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر کشور در دوران رکود اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلی به نام رکود در کشور نظام مالیاتی و بانک‌ها باید به کمک و همراهی مردم آمده تا بخشی از مشکلات مردم کاسته شده و مردم از طریق تعاونی‌ها و ایجاد شغل و کارآفرینی بتوانند تولید و اشتغال را سروسامان دهند.

901

کد خبر: 807485

وب گردی

وب گردی