اجرا شدن ۹ بسته شغلی برای اشتغال‌زایی در گلستان

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ایجاد ۲۵ هزار شغل در استان در سال‌جاری گفت: برای اشتغالزایی و ایجاد شغل ۹ عنوان یا بسته شغلی در استان در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن اشتغال فراگیر است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رهبری ظهر امروز (دوشنبه 26 تیرماه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس واقع در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: حدود 35 تا 38 درصد در جامعه کنونی ما بیکار بوده و هیچ‌گونه مهارتی ندارند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: ساختار کنونی جامعه ما در مرز جوانی است و در سال 98 فارغ التحصیلان سنین 24 تا 29 سال که وارد بازار کار خواهند شد به اوج رسیده و از مرز 8 میلیون نفر خواهد گذشت.

وی تصریح کرد: در سال 95-94، یک میلیون و 300 شغل ایجاد شده اما افکار عمومی در ایجاد این اشتغال تردید دارند و این به سبب افزایش جمعیت فعال و جویای کار کشور است. برای اشتغالزایی و ایجاد شغل 9 عنوان یا بسته شغلی در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن اشتغال فراگیر است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: در این حوزه رسته‌های پر تقاضا مانند بوم‌گردی، شیلات، نوغانداری و غیره متناسب با ظرفیت شهرستان شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند که در سال گذشته 14 شرکت به صورت شرکت پشتیبان مورد حمایت قرار گرفتند و در نظر داریم در سال جاری نیز از این طریق اشتغالزایی کنیم.

وی تاکید کرد: 2 کاریابی در شهرستان گنبدکاووس مسئولیت اطلاع‌رسانی کسب و کار را دارند و در آینده نزدیک یک کاریابی دیگر نیز افزوده می‌شود تا رقابتی برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: 971 هزار شغل تعهد رئیس جمهور در سال 1396 است که تمام دستگاه‎های اجرایی کشور در شورای عالی اشتغال تحقق آن را تعهد کردند که رونق اشتغال و کارورزی در دل آن است. پیش‎بینی می‎شود از 971 هزار شغل تعهد شده در سال 1396، 25 هزار شغل سهمیه استان گلستان باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو، بیان کرد: در رسته گردشگری از 190روستای استان گلستان در راستای اجرای طرح تکاپو بازدید شد و تاکنون با 33 روستا برای اجرای این طرح به تفاهم رسیدیم.

901

کد خبر: 807504

وب گردی

وب گردی