تشریح برنامه‌‏های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم رضوی

ویژه برنامه‎های سالروز شهادت امام صادق(ع) از سوی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی تشریح شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر ثامن الحجج(ع) در ایام شهادت امام صادق(ع) به سوگ خواهد نشست، اظهار کرد: امام صادق(ع) در سال 148 قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شد و بر اثر آن به شهادت رسید. درباره تاریخ شهادت‎شان دو گفتار است. برخی نیمه رجب و برخی دیگر 25 شوال را بیان کرده‌اند که معروف و مشهور میان مورخان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی 25 شوال است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی از برگزاری ویژه برنامه‎های عزاداری متعدد در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و درباره برنامه شب شهادت امام صادق(ع) گفت: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، چهارشنبه 28 تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد و در ادامه آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در پایان نیز میثم مطیعی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‎خوانی خواهند پرداخت.
وی تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهمترین برنامه‎های آستان قدس رضوی معرفی و اعلام کرد: مراسم روز شهادت امام صادق(ع) طی دو بخش در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود.
حسینی افزود: بخش اول مراسم روز شهادت امام صادق(ع) راس ساعت 10:45 با قرائت قرآن، زیارت امین الله و بیان احکام آغاز خواهد شد و در ادامه این مراسم با شکوه آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
وی تصریح کرد: بخش دوم مراسم شهادت این امام عظیم الشأن، با اقامه نماز جماعت توسط حضرت آیت الله جعفر سبحانی آغاز می‎شود و پس از مداحی و روضه‌خوانی توسط امیر عارف، این مرجع عالیقدر به سخنرانی خواهند پرداخت.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در قالب سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق(ع) ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار می‎شود.

900

کد خبر: 807523

وب گردی

وب گردی