هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه «عکاسان خبری مشهد»، خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) هستند

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی در نمایشگاه عکاسان خبری مشهد عنوان کرد: عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه، خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) هستند که می‌شود با حضور آن‌ها فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز محمدامین توکلی‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکاسان خبری مشهد که به همت شهرداری و دبیرخانه ستاد مشهد 2017 و با حضور30 نفر از عکاسان رسانه‌های خبری مشهد در نگارخانه رضوان برگزار شده است، گفت: من از بانیان این کار بسیار زیبا تشکر می‌کنم. به حمد خدا عکاسان مشهد مقدس، سوژه‌شناسانی حرفه‌ای هستند که عکس‌های بسیار خوب و مناسبی را برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه گردهمایی عکاسان، هیئت انتخاب و بانیان این امر منجر به برپایی نمایشگاه پرباری شده است، اظهار داشت: انشاالله این حرکت نیکو سنتی شود تا باز هم شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با سوژه‌های مختلف باشیم.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: هنر عکاسی در حوزه رسانه، اثر ماندگاری دارد. عکس‌ها لحظاتی را که شاید از یاد برود ثبت می‌کنند و هنوز جایگزینی برای مانایی هنر عکاسی پیدا نشده است.
توکلی‌زاده از برنامه‌های مفصل در حوزه عکاسی که برون‌داد آن، انتشار کتاب فاخر عکاسی در مورد حرم مطهر رضوی است خبرداد و افزود: پیش از این در حوزه معماری حرم مطهر و آیین‌های حرم عکس‌های خوبی گردآوری شده بود، اما به نظر می‌رسد باید از بُعد مردم‌شناسی و فرهنگ‌های آیینی که در حرم مطهر جاری است و همچنین از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده و توسط عکاسان حاضر در این مکان مقدس، ثبت و ضبط شده نیز آثار جدیدی را به وجود آورد.
وی ادامه داد: ما در دو سال گذشته سعی کردیم در مناسبت‌های مختلف از همکاران عکاس که واقعا یاری‌گرمان بودند دعوت به عمل آوریم تا در ثبت وقایع مهمی چون جشن‌ها، شهادت‌ها و مراسم ویژه‌ای که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد یاری‌مان کنند. در راستای برنامه‌های دهه کرامت و میلاد حضرت رضا(ع) آلبوم‌های پوستری از این آثار تهیه شده و در حال ارسال به شهرهای مختلف کشور است.
توکلی‌زاده در پایان گفت: هنر عکاسی را می‌توان از نگاهی متفاوت به ملیت‌ها، قومیت‌ها، اقشار و اصناف مختلف و ثبت ارادت زائران به حرم رضوی به کار گرفت و از این راه، فرهنگ رضوی را منتقل کرد.
گفتنی است نمایشگاه عکاسان خبری مشهد به همت شهرداری و دبیرخانه ستاد مشهد 2017 و با حضور30 نفر از عکاسان رسانه‌های خبری مشهد در نگارخانه رضوان وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شده و از 17 تا 29 تیرماه 96 ، آثار هنری آن در معرض دید علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قرار دارد.

900

کد خبر: 807530

وب گردی

وب گردی