تأمین اجتماعی ماهیانه ۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال ٩٦ ماهیانه بالغ بر ٦٠٠٠میلیارد تومان برای ارائه خدمات به جامعه هدف هزینه می‌شود که ٤٢٠٠ میلیارد تومان از این مبلغ مستمری ماهیانه بازنشستگان و مقرری بیمه بیکاری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سید تقی نوربخش همزمان با روز تأمین اجتماعی در بازدید از شرکت پارس خودرو، گفت: نظام بیمه‌های اجتماعی از سال ١٣٣٢ در کشور ما پایه ریزی شده است و قانون فعلی تأمین اجتماعی نیز در سال ١٣٥٤ به تصویب رسیده و سازمان تأمین اجتماعی وارد چهل و سومین سال فعالیت خود شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با هدف رفع دغدغه نیروهای مولد تأسیس شده و هدف آن افزایش امنیت اجتماعی است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در شرایطی به دولت تدبیر و امید تحویل شد که از اهداف مبنایی خود فاصله گرفته و وارد مسائل حاشیه‌ای شده بود.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با همکاری سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت شکل گرفته و به فعالیت می‌پردازد، گفت: اساس همکاری سه جانبه در این سازمان بر پایه اعتماد بین شرکای اجتماعی است و حفظ و ارتقاء اعتماد اجتماعی مهمترین موضوعی است که در تمامی اقدامات و تصمیم گیری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هزینه خدمات این سازمان بدون اتکاء به منابع دولتی تأمین می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان درآمد هزینه‌ای کشور در سنگر اول اقتصاد مقاومتی و در کنار تولید کنندگان و کارآفرینان قرار دارد.

نوربخش اعتماد کارگران و کارآفرینان به سازمان تأمین اجتماعی را بزرگترین سرمایه این سازمان دانست و گفت: نیروهای مولد جامعه به دلیل اعتمادی که به سازمان تأمین اجتماعی دارند حق بیمه ماهانه به این سازمان می پردازند تا در سال‌های آینده و در صورت بروز مشکل بتوانند از خدمات و مزایای مقرر بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد سازمان تأمین اجتماعی احیاء اعتماد شرکای اجتماعی است و امروز این اطمینان وجود دارد که سرمایه این سازمان برای انجام معامله با بابک زنجانی هزینه نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رونق فضای کسب و کار را در بهبود خدمات این سازمان تأثیرگذار دانست و گفت: بر همین اساس سازمان تأمین اجتماعی از هر اقدامی که موجب رونق کسب و کار باشد به طور کامل حمایت می‌کند و همواره در کنار نیروهای مولد جامعه است.

نوربخش ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شرکت پارس خودرو گفت: این شرکت از واحدهای صنعتی با سابقه کشور است و ما امروز افتخار می‌کنیم که در نظام جمهوری اسلامی فردی به مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده که زمانی کارگر این کارخانه بوده است و با طی مدارج علمی و کاری به موقعیت خدمت به تمامی اقشار جامعه کارگری رسیده است و در نتیجه دارای درکی عمیق از مشکلات و مسائل جامعه کارگری است.

در سال‌های اخیر از بیکاری ٢٠٠ هزار کارگر جلوگیری شد

ناهید حیدری، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران نیز در این نشست گفت: در سال‌های گذشته و در زمانی که شاهد مشکلاتی برای صنایع مختلف و از جمله خودرو سازی بودیم مساعدت و همکاری فراوانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای حفظ اشتغال کارگران و مساعدت در دریافت حق بیمه صورت گرفت.

حیدری از تشکیل جلسات متعدد کارشناسی در مراجع قانون مختلف برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ در سال های اخیر خبر داد و گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته و حمایت هایی که از کارگاه های دارای مشکل صورت گرفت از بیکاری حدود ٢٠٠ هزار کارگر شاغل پیشگیری شد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در رونق کسب و کار نقش مهمی دارد، گفت تلاش ما این است که نهایت همکاری را با کارآفرینان و مدیران صنایع داشته اشیم و با اقدامات صورت گرفته امروز شاهد رفع بسیاری از مشکلات صنایع و ارتقاء فعالیت خطوط تولید هستیم.

حیدری با بیان اینکه شرکت پارس خودرو یکی از مشتریان خوش حساب سازمان تأمین اجتماعی است،گفت: در این شرکت بیش از ٦ هزار نفر مشغول به کار هستند و ماهیانه بیش از ٦ میلیارد تومان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

703

کد خبر: 807561

وب گردی

وب گردی