ابلاغ بخشنامه ساماندهی مدرسین حق التدریس در خصوص بررسی صلاحیت علمی و عمومی/هیچ عضو هیات علمی نباید کسر تدریس داشته باشد

جلسه بحث و بررسی سیاست های آموزشی سال تحصیلی جدید صبح امروز با حضور روسای شورای آموزشی استان ها برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحیدی مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی به راه اندازی سامانه امور هیات علمی اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی در این سامانه قرار گرفت که موجب تسریع و راحتی ثبت و بررسی این درخواست شد.

وی همچنین با اشاره به اتمام زمان ثبت درخواست ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی گفت: تمامی واحدها باید نهایت تا اول مرداد ماه درخواست ها را بررسی واعلام کنند.

وحیدی با بیان اینکه ملاک عمل در بحث ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی بخشنامه صادر شده است،گفت: شاخص سنجش ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی عدم تکمیل موظفی در یک واحد دانشگاهی و موارد خاص است.

فعالیت شورای جذب و بورس از هفته آینده

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی افزود: امسال بررسی درون استانی درخواست ها به استان ها تفویض اختیار شده است. همچنین از هفته اینده شورای جذب و بورس اعضای هیات علمی در خصوص تصمیم گیری ماموریت و نقل و انتقال اعضای فعال خواهد شد.

وی از تدوین بخشنامه ای در خصوص ممنوعیت استفاده از اساتید حق التدریس در برخی از رشته ها گفت: بر اساس این بخشنامه که بزودی ابلاغ خواهد شد در برخی از رشته ها از جمله تاریخ، باستان شناسی،جغرافیا،فلسفه،شیمی،الهیات،مهندسی نساجی، مهندسی کشاورزی و ... استفاده از اساتید حق التدریس ممنوع اعلام شده است.

وحیدی افزود: همچنین بر اساس این بخشنامه در گروه الهیات واحدها می توانند جهت تکمیل موظفی تدریس با معرفی به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهت اخذ مجوز تدریس دروس عمومی اقدام کنند.

نحوه باز توزیع اعضای هیات علمی

وی همچنین در خصوص باز توزیع اعضای هیات علمی گفت: در برخی از واحدها تعدادی از اساتیدی که موظفی انان تکمیل نمی شود ابتدا در واحد و استان مربوط بررسی و با پیشنهاد رییس استان فارغ از ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی جایابی انجام می شود.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی تاکید کرد: هیچ عضو هیات علمی نباید کسر تدریس داشته باشد.

وی همچنین از تدوین طرح تعاون خبر داد و گفت: براساس این طرح اساتیدی که موظفی ان ها در واحد تکمیل نمی شود می توانند کسری ساعات را در واحدهای همجوار تکمیل کند.

تدوین بخشنامه ساماندهی اساتید حق التدریس جهت بررسی صلاحیت های علمی و عمومی

وحیدی همچنین از تنظیم بخشنامه ساماندهی مصاحبه های علمی و عمومی اساتید حق التدریس خبر داد و گفت: بر اساس این بخشنامه پس از کسب کد شناسه تدریس اساتید از طریق کارگزینی به حراست و گزینش جهت تکمیل فرم های مربوطه و از طریق معاون اموزشی مرکز به استان ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه اساتید حق التدریس باید مصاحبه علمی و عملی شوند، افزود: بر این اساس مصاحبه علمی در واحدهای جامع و بسیار بزرگ توسط خود واحدها و در سایر واحدها در دبیرخانه هیات اجرایی مرکز استان انجام خواهد شد.

200/203

کد خبر: 807726

وب گردی

وب گردی