دو پستاندار دریایی در معرض انقراض در ساحل کنارک به گل نشستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از به گل نشستن دو پستاندار دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نیره پورملایی،گفت: لاشه این دو پستاندار دریایی که متعلق به گونه «پورپویز» بی باله یا «پوزه پهن» هستند در سواحل شهرستان کنارک مشاهده شدند.

وی افزود: با توجه به فاصله به گل نشستن و فساد بیشتر لاشه یکی از آنها، به نظر می رسد زمان مرگ دو پستاندار مذکور متفاوت است.

وی ادامه داد: علت مرگ این دو گونه پستاندار هنوز مشخص نشده ولی وضعیت ظاهری آنها عاملی غیر از فعالیت های صیادی را متصور می نماید لذا لاشه آنها جهت بررسی بیشتر و «بیومتری» به مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی کنارک منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پورپویز پوزه پهن، فاقد باله پشتی و پوزه مشخص با سری گرد و شیبدار و بدنی نرم و خمیری است که طول بدن آن به حدود ۲۳۰ سانتیمتر می رسد.

وی ادامه داد: این جانور دریایی در آب های گرم و ساحلی اقیانوس هند تا خلیج فارس و همچنین آب های ساحلی ژاپن به صورت انفرادی یا گروهی یافت می شود و از ماهی های کوچک، «اسکوییدها» و میگوها تغذیه می کند و گاهاً مشاهده شده که برخی از آنها از مواد گیاهی نیز تغذیه می کنند.

وی تاکید کرد: پورپویز بی باله «پوزه پهن» موجود در آب های دریای عمان با نام علمی «Noephocaena phocaenoides» و اسم انگلیسی «Finless porpoise» و به لحاظ طبقه بندی «IUCN» جزو گونه های در معرض خطر انقراض است.

703

کد خبر: 807826

وب گردی

وب گردی