سالاری پیاز ادامه دارد/ مقصر کیست؟ وزارت کشاورزی یا تنظیم بازار

قیمت پیاز طی یکسال بیش از 9 برابر شده و این نتیجه بی برنامگی متولیان عرضه این محصول است.

داستان تکراری کمبود و گرانی پیاز در چند هفته گذشته به تیتر یک برخی از رسانه ها تبدیل شده است. هرکدام از این رسانه ها این محصول را با نوسان قیمت بسیاری از 3 تا 4 هزار تومان اعلام کردند که این تفاوت نرخ سبب شد تا با بررسی در این خصوص تنها به گزارش میدانی اکتفا نکنیم و به سراغ رییس اتحادیه میوه و تره بار تهران برویم و قیمت واقعی این محصول و علت این نوسان و هرج و مرج نرخ پیاز را جویا شویم.

حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره قیمت امروز پیاز در بازار اظهار کرد: قیمت امروز پیاز 3 هزار و پانصد تومان است . همانطور که در گذشته نیز اعلام شد، ما تا 15 روز آینده با کمبود پیاز در بازار مواجه هستیم به همین دلیل نرخ این محصول در این مدت نوسان دارد اما نکته ی مهم این است که هرچه می گذرد پیاز ارزان تر می شود.

او همچنین درباره راهکار جلوگیری از افزایش قیمت پیاز در بازار خاطر نشان کرد: کاهش قیمت پیاز با تولید بیشتر این محصول توسط کشاورزان یا واردات این محصول در خارج از کشور محقق می شود. در حال حاضر با در نظر گرفتن شرایط تولید پیاز داخلی به این نتیجه می رسیم که واردات پیاز در این مدت کوتاه برای کشور به صرفه نیست چراکه زمان کوتاه است و تا قرارداد با کشورهای دیگر بسته شود، پیاز کشاورزان داخلی نیز به بازار می رسد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار در خصوص علت پیش بینی نشدن کمبود این محصول تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید یک برنامه ریزی منظم درجهت اطلاع رسانی به کشاورزان انجام دهد. سال گذشته کشاورزان به مقدار انبوه پیاز را تولید کردند اما از آنجایی که با قیمت 250 تومان در بازار عرضه شد، امسال از کاشت این محصول امتناع کردند.

مهاجران ادامه داد: وزارت کشاورزی باید میزان عرضه و تقاضا را بصورت کارشناسی بررسی کند و به کشاورزان مقدار نیاز محصولات را ارائه دهند تا با این مشکلات کمتر مواجه شویم.

به گزارش ایسکانیوز؛ گویا در این مدت رسانه ها نیز نتوانستند صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند و همچنان وعده های تکراری بهبود اوضاع به گوش می رسد و بوی بد گرانی پیاز نیز تمامی ندارد.

402

کد خبر: 807851

وب گردی

وب گردی