برای مقابله با تهدیدات و دفاع و جبران خسارت ها باید زیرساختی لازم در حوزه سایبری ایجاد شود

دکتر کولیوند هدف دشمنان را دریافت اطلاعات مهم کشور و ایجاد تهدید براساس همان اطلاعات برشمرد و گفت: مراکز درمانی و سازمان های سلامت محور، که به سلامت مردم مربوط هستند، از اهمیت زیادی برخوردارند چرا که ممکن است زیرساخت ‌های آنها در مقابل تهدیدات قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر پیرحسین کولیوند سرپرست پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در حاشیه نخستین همایش ملی پدافند بیوسایبری در نظام سلامت از مراکز بیمارستانی، دارویی، بهداشتی و انتقال خون به عنوان مراکزی در مقابل تهدید دشمنان یاد کرد و افرود: هدف دشمنان از ایجاد رعب و تهدید، دریافت اطلاعات مهم کشور است تا از طریق این اطلاعات خساراتی را به بدنه نظام و از جمله نظام سلامت کشور وارد کنند.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در حوزه سایبری برای شناخت تهدیدات نسبت به حوزه سلامت اهمیت ویژه ای دارد و برای مقابله با ‌این تهدیدات و دفاع و جبران خسارت ها باید زیرساختی لازم را در این حوزه ایجاد کنیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: با همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیر عامل، حوزه سایبری به دقت رصد می شود و خوشبختانه زیرساخت‌های فن آوری کشور به ویژه در حوزه سلامت مستحکم و غیرقابل نفوذ شده‌است.

وی یادآور شد: چندین حمله سایبری به زیرساخت‌ های سلامت انجام شده، اما هیچ یک از آنها موفقیت آمیز نبودند. در حالی که مراکز درمانی در کشورهای خارجی مورد هدف قرار گرفتند، اما در ایران به دلیل آمادگی‌ هایی که وجود داشت، آنها نتوانستند موفق شوند.

دکتر کولیوند گفت: اولین برنامه ما برای مقابله با تهدیدات سایبری در حوزه سلامت، بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی کاربران‌ است، اقدام دوم، مستحکم کردن زیرساخت‌ ها است که این همایش در همین راستا برگزار شده است و موجب تقویت وزارت بهداشت در این زمینه خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: باید توجه کرد که همیشه به آموزش در این حوزه نیاز داریم، چرا که همواره هکرهای مختلف و تهدیدات مختلف وجود دارند که با اهداف نادرست، به دنبال ضربه زدن به کشور و حوزه سلامت آن هستند.

701

کد خبر: 807869

وب گردی

وب گردی