افتتاح  ۶ اورژانس اجتماعی در استان گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ۶ اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی امسال با توجه به مشکلات و آسیب‌خیزی استان گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم غفاری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: 140 اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود که با توجه به آسیب‌خیز بودن و مشکلاتی که در گلستان وجود دارد تلاش کرده‌ایم با انعکاس این مشکلات بتوانیم موافقت افتتاح 6 اورژانس را در شهرهای آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، کلاله و علی‌آبادکتول به‌دست آوریم.

وی احداث مسکن مناسب ویژه معلولان را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و تصریح کرد: سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، مجمع خیران مسکن‌ساز، انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای 2 معلول در شهر و روستا انعقاد شد و در همین باره تاکنون 22 مسکن به مددجویان تحویل داده شده و 38 مسکن نیز در هفته بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: برای ساخت این مسکن علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت، بهزیستی نیز مبلغ 18 میلیون‌تومان در روستا و 30 میلیون‌تومان در شهرها کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

راه‌اندازی 7 مرکز مشاوره در گرگان و گنبدکاووس

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه 104 پرونده ساخت مسکن مناسب برای معلولان در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: امید داریم در مدت 2 سال آینده خانواده‌های دارای 2 معلول بتوانند صاحب مسکن مناسب شوند.

غفاری افتتاح 7 مرکز مشاوره در گرگان و گنبدکاووس به منظور ارتقاء سطح سلامت خانواده را از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته بهزیستی دانست و گفت: افتتاح 2 گروه همیار در شهرهای بندترکمن و گرگان نیز از دیگر برنامه‌های است که در این ایام انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 28 گروه همیار در سطح استان وجود دارد و علاوه بر آن خانه امن برای زنان در معرض خشونت با همکاری موسسات راه اندازی کرده‌ایم تا زنانی که در معرض خشونت قرار دارند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مرکز بازپروری زنان آسیب‌دیده اجتماعی راه‌اندازی شد

وی مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی و مرکز خانه سلامت را از دیگر اماکانی دانست که برای زنانی که شرایط ماندن در خانه را ندارند، راه‌اندازی شده است.

غفاری واگذاری پرونده‌های معلولان به بخش غیردولتی را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و تصریح کرد: یکی از سیاست‌های سازمان واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیردولتی است که در حوزه روستایی این اقدام به خوبی انجام شده و در سال 96 به دنبال واگذاری پرونده‌های مددجویان شهری هستیم که تاکنون در 2 شهر گمیشان و آق قلا این مسئله محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: 50 هزار معلول ضایع نخاعی، جسمی حرکتی و روانی زیرپوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد تنها 8 هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و همچنین در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز 10 هزار نفر با خانواده‌های آنها زیر پوشش این نهاد قرار دارند و بهزیستی برای خانواده‌های یک نفر 95 هزار تومان و برای خانواده‌های 5 نفر به بالا 465 هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند.

901

کد خبر: 807938

وب گردی

وب گردی