افتتاح مرکز توانبخشی آسایش  در شهرستان ملارد

به مناسبت هفته بهزیستی، مرکز توانبخشی آسایش افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز مرکز توانبخشی آسایش(روانی مزمن آقایان) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری(امام جمعه)، بهمن خطیبی(فرماندار)، مجتبی شاهقلیان(معاون سیاسی انتظامی فرمانداری)، مرتضی قربانی(رئیس بهزیستی) و مهری سادات شاهچراغی(معاونت توانبخشی) افتتاح شد.

در این مراسم بهمن خطیبی گفت: سازمان بهزیستی افراد دچار مشکل و معلولیت از کودکی تا میانسالی را تحت پوشش می گیرد و دولت تمامی هزینه های آنان را تقبل می کند .

فرماندار ادامه داد: " صدور مجوز را دولت می دهد و معمولاً از استان های دیگر نیز بیمار می آورند که بر اساس وظیفه اخلاقی و انسانی ما موظف به ساماندهی هستیم.

خطیبی با تاکید بر اینکه تمامی امور رفاهی که برای افرادی با مشکلات این چنینی مواجه هستند باید انجام شود گفت: بهزیستی و دستگاه های دیگر باید هماهنگی لازم را داشته باشند تا بتوان مراکز را تحت نظارت مستقیم و موثر آنها درآوریم وعلاوه بر خدمات مهمی که دولت در این رابطه انجام می دهد بخشی نیز به مشارکت های مردمی مربوط می شود و حضور مردم و خیرین از عمده موارد حل مشکلات این چنینی است.

فرماندار گفت: سفارش و توصیه ما این است که خانواده ها همکاری های لازم را در همه زمینه ها با مجموعه های مربوطه داشته باشند.

یکی دیگر از وظایف بهزیستی نیز مربوط به بحث پیشگیری است .کارگاه های آموزشی، آموزش قبل از ازدواج و بعد از ازدواج) و راهکارهایی مناسب برای خانواده هایی که با فرزندان دچار بیماری اعصاب و روان مواجه هستند را ارائه می دهند. اگر این افراد بدون دارو و درمان در سطح شهر رها شوند قطعاً آسیب اجتماعی بوجود می آوردند.

خطیبی با بیان این مطلب گفت: بخشی از آیتم های بهزیستی نیز بین المللی و جهانی است و ما باید سعی کنیم که خدمات و شاخص های خود را به حد بین المللی ارتقاء دهیم.

به گفته قربانی رییس بهزیستی شهرستان ملارد مرکز بیماران اعصاب و روان آقایان آسایش با هدف ساماندهی و نگه داری از بیماران اعصاب و روان، جهت تامین امنیت، درمان و... جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

این مرکز با هزینه حدود 350 میلیون تومان راه اندازی شده و با ظرفیت اسمی 100 نفر که در حال حاضر 36 مددجوی فاقد سرپرست(مجهول الهویه) دارد و به مناسبت هفته بهزیستی افتتاح شد.

700

کد خبر: 808035

وب گردی

وب گردی