ایجاد بوستان بدون دخانیات در همدان

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان از بررسی ظرفیت پارک‌های همدان برای ایجاد بوستان بدون دخانیات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد قدیمی عصر امروز در کمیته مدیریت سمن‌های شهری با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 درصد جمعیت، شهرنشین هستند، اظهار داشت: زمینه فساد، بزهکاری در فضاهای بی‌دفاع شهری وجود دارد و مدیریت شهری باید در این حوزه ورود پیدا کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم راه ارتباطی بین مدیریت شهری و سمن‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: هر دو هفته یکبار کمیته سمن‌ها تشکیل و کمیته زیر مجموعه نیز در پنج بخش تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت 10 شب جشن در شهر برنامه‌ریزی شده است، افزود: در زمینه شهرسازی و جامعه شهری چیزی به عنوان حکم‌رانی شهری وجود ندارد و استفاده از ظرفیت شهروندان در مدیریت شهری یک الزام است.

قدیمی با اشاره به اینکه یک پارک به عنوان آزمونه کودکان و یک بوستان به عنوان پارک بدون دخانیات در همدان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در حال بررسی بوستان‌هایی هستیم که ظرفیت لازم را برای این آزمونه‌ها دارا باشند.

قدیمی در رابطه با موفقیت اتوبوس گردشگری در همدان، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت سمن‌‌ها اقتصاد مقاومتی نیز محقق می‌شود و هزینه‌های مالی در برخی از مراسم‌ها با توجه به استفاده از ظرفیت سمن‌ها به صفر می‌رسد.

منتخب مردم همدان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: این قول را می‌توان به مردم داد که همه‌ی اعضای شورا در چارچوب مقررات، برای افزایش مشارکت مردمی، روندی رو به رشد داشته باشند.

رضوان سلماسی با اشاره به اینکه سمن‌ها در ارتباط نزدیک با مردم هستند، عنوان کرد: باید در شورای پنجم از کمک و توانمندی سمن‌ها بهره ببریم، و برای انجام امور مختلف از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شویم.

نماینده سمن‌های استان همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: رویکرد ما نسبت به شورای شهر مطالبه‌گرانه است و سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی باید دارای مکان و بسترهای لازم برای فعالیت باشند.

فاطمه شیرانی با بیان اینکه نیاز به خیریه‌های آگاه داریم تا کودکان، زنان، مردان و همه اقشار جامعه دچار آسیب نشوند، افزود: در حوزه آگاهی‌بخشی آنگونه که باید تاثیر‌گذار نبوده‌ایم و سمن‌ها باید به بازوان توانمندی برای حوزه سیاسی، امنیتی استان تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: برای فراهم کردن بستر شادی و نشاط نیازمند کمک و همراهی هستیم زیرا که در این زمینه در استان همدان به سادگی سایر مناطق نیست.

901

کد خبر: 808045

وب گردی

وب گردی