واحدهای صنعتی استان گیلان نیاز به نوسازی دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی استان گیلان دارای ماشین آلات صنعتی هستند که نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش ایسکانیوز،علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان امشب در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان با اشاره به روز صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی در روزهای مختلف در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه 3 واحد تولیدی استان گیلان جزء واحدهای تولیدی نمونه کشور هستند ابراز داشت: یکی از واحدهای تولیدی استان گیلان جزء 10 واحد تولیدی برتر کشور است.

منتظری با اشاره به اینکه استان گیلان تا سال 92 گیلان در صنایع سلولوزی کشور جایگاهی نداشت عنوان داشت: امروزه استان گیلان یکی از قطب های صنایع سلولوزی کشور است.

وی با اشاره به آمار شرکت توانیر در سال گذشته که از رشد 23 درصدی مصرف برق در واحدهای صنعتی استان گیلان خبر می‌داد اعلام کرد: این آمار بیان کننده رشد تولیدات در استان گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه صنعت فولاد در اکثر استان‌های کشور توسط بخش های دولتی اداره می‌شود خاطرنشان کرد: بخش خصوصی سهم بالایی از صنعت فولاد استان گیلان را دارا است.

منتظری استان گیلان را یکی از استان‌های پیشرو در صنعت مس خواند و عنوان داشت: بسیاری از داد و ستدهای کشور در زمینه صنعت به‌ویژه صنعت مس از طریق مرزهای استان گیلان با کشورهای همسایه انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه هزار و 100 طرح اجرایی صنعتی در استان گیلان در دست ساخت است بیان کرد: 500 عدد از این طرح‌ها پیشرفت 60 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای پیشرفت طرح‌های صنعتی استان گیلان بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است بیان داشت: استان گیلان در صنایع دارویی پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

منتظری استان گیلان را برترین استان در حوزه کسب و کار در سال 95 خواند و گفت: استان گیلان برای رشد تولیدات خود سرمایه مناسبی را از دولت دریافت کرده است و در جذب سرمایه‌های خارجی موفق است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به تولید 55 هزار متر مربع فرش دستبافت در استان گیلان بیان داشت: این میزان در سال‌های گذشته قابل مقایسه با تولید فرش دستباف در سال 95 نیست.

وی تشکیل کارگروه‌های اقتصادی را یکی از کارهای اساسی دولت یازدهم در بخش اقتصادی بیان کرد و اذعان داشت: این کارگروه‌ها در رونق کسب و کار و اقتصاد کشور بسیار موثر هستند.

منتظری با اشاره به رونق کشاورزی استان گیلان در سال گذشته اذعان داشت: 900 واحد تولیدی در بخش کشاورزی با بهره مندی از 520 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی موجب رونق در کشاورزی استان گیلان شدند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 290 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی واحدهای صنعتی کشور در نظر گرفته شده است بیان داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی استان گیلان دارای ماشین آلات صنعتی هستند که نیاز به نوسازی دارند.

901

کد خبر: 808046

وب گردی

وب گردی