رهنما: ژاپن غیر از کاتا نمی‌تواند با ما در کاراته رقابت کند/ نباید نتایج بانوان را سرکوفت بزنیم

سرمربی سالبق تیم ملی کاراته گفت: در حال حاضرژاپن غیر از کاتا ژاپن نمی‌تواند با ما رقابت کند و این نیز ربطی به حضور تیم اصلی یا غیراصلی ندارد.

مسعود رهنما در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز ، در خصوص قهرمانی تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: بسیار از قهرمانی کاراته ایران در آسیا خوشحال هستم و کاراته نشان داده است یکی از رشته‌های پرافتخار کشور می‌تواند باشد و امیدوارم این سلسه موفقیت‌ها ادامه داشته باشد و در المپیک نیز صاحب مدال شویم. البته نه تک مدال و رنگی غیر از رنگ زرین و انشاالله رنگ زرین طلا به سمت ورزش ایران بیاید و کاراته به یکی از ضلع‌های ورزش ایران اضافه شود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود نبود ژاپن با تیم اصلی در قهرمانی ایران تاثیرگذار بوده است، گفت: نباید اینگونه صحبت کنیم و به نظر من باید از زبان کارشناسان کاراته این فرهنگ را از بین ببریم که زمانی که من رهنما سرمربی تیم ملی هستم و قهرمان آسیا می‌شوم از سطح بالای مسابقات صحبت می‌کنم اما وقتی از مجموعه فنی بیرون می‌آیم و شخص دیگری سرمربی می‌شود قهرمانی تیم ایران را به عدم حضور ژاپن ربط بدهد.

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته یادآور شد: این خصوصیات از ضعف‌های جامعه کاراته است و باید جامعه کاراته این حس را در داخل خودش بکشد. مسابقه همیشه مسابقه است و کار ما مشکل و فراموش نکنیم مهد کاراته نیز ژاپن است. این کشور نمی‌خواهد ببر کاغذی خود شکسته شود ، گرچه این ببر کاغذی در نیمه دوم دهه 80 در ماکائو شکسته شد. من آن زمان مربی تیم ملی بودم و دباغیان هدایت تیم ملی کاراته برعهده است و در حال حاضر نیز غیر از کاتا ژاپن نمی‌تواند با ما رقابت کند و این نیز ربطی به حضور تیم اصلی یا غیراصلی ندارد.

رهنما تاکید کرد: مگر تیم اصلی ژاپن در مسابقات اخیر به ما نباخته است و این شکست اولین شکست آنها مقابل ما نبوده است. اینکه ما نتایج را بخواهیم کارشناسی کنیم باید در کمیته فنی حاضر شویم و ریز نتایج را بررسی کارشناسانه انجام بدهیم. من در زمان هدایت تیم ملی در برخی مسابقات با وجود پیروزی بازیکنانمان زیر گوش انها زدم و در برخی مواقع نیز با وجود باخت بازیکنانمان آنها را در آغوش کشیدم. برای من یک برد ابهام آمیز با یک باخت بسیار دلیرانه تحلیل دارد اما این تحلیل‌ها باید در کمیته فنی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما باید در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان می‌شدیم که خدا را شکر قهرمان شدیم و این دستاورد ارزشمند است . من عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته هستم و به فرجی نیز مسائلی را توضیح دادم و حواسم به همه چیز است. ضمن اینکه از این برد خوشحال هستم نمره عددی برای استان‌ها مشخص کردم. نمره عددی استان گیلان در این مسابقات با کسب سه طلا، یک نقره و یک برنز به تنهایی بالاتر از یازده کشور در این مسابقات است.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته خاطر نشان کرد: ما نباید نتایج بانوان را سرکوفت بزنیم و نباید نه از نتایج بانوان در مسابقات کشورهای اسلامی غره شویم و نه از نتایج مسابقات آسیایی نا امید شویم. بانوان 10 سال است در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند و اگر نتایج این تیم را با نتایج 20 سال اخیر آقایان مقایسه کنیم متوجه می‌شویم روند سینوسی آقایان مانند بانوان بوده است. یعنی ما از یک نمودار با شیب منطقی برخوردار نبودیم. فراز و فرودها در تمام این سال‌ها بوده است و فرازها نقطه مثبت و فرودها نقطه منفی است که نیاز به تجزیه و تحلیل دارد. میانگین مدال‌های ما در مسابقات آسیایی مشخص است و بالاتر از آن نتیجه مثبت و پایین‌تر از آن نتیجه منفی است.

603

کد خبر: 808063

وب گردی

وب گردی