سرقت برای سرگرمی و تفریح  با لباس پلیس / برای پول سرقت نمی کردیم؛  از ترس مردم لذت می  بردیم

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق که در پوشش مأمور و برای تفریح اقدام به سرقت خودرو در شمال تهران کرده‌ بودند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز در ساعت 30 دقیقه بامداد 14 تیرماه امسال راننده یک دستگاه خودرو پورشه با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 که یک نفر از آنها لباس پلیس به تن داشته ، قصد سرقت خودروی او را داشتند که البته موفق به این کار نشده اما مدارک شناسایی ماشینش را سرقت کرده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت تحت پوشش مأمور و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده باحضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال تردد با خودروی شخصی در منطقه الهیه - خیابان تختی بودم که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت که یک نفر از آنها لباس پلیس به تن داشت، جلوی مرا گرفت و از من درخواست مدارک خودرو را کردند. آنها از من خواستند تا از ماشین پیاده شوم اما قبول نکردم که ناگهان یک نفر از آنها اقدام به کندن پلاک عقب خودروی من کرد تا به این شیوه مرا مجبور به پیاده شدن کند. من که به نحوه برخورد آنها اعتراض کرده بودم، تصمیم گرفتم تا با شماره تماس 110 تماس بگیرم و به محض اینکه عنوان داشتم که الان به پلیس زنگ می‌زنم ، آنها سوار موتور شده و به سرعت از محل متواری شدند. دیگر اطمینان پیدا کردم که آنها پلیس نبوده و قصد داشتند تا به این شیوه ماشین را سرقت کنند که موفق به این کار نشدند اما مدارک خودرو را با خودشان بردند.

در فاصله کمتر از یک روز از زمان ارجاع اولین پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی، پرونده مشابه دیگری در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 در پوشش پلیس اقدام به سرقت یک دستگاه موتورسیکلت 250 سی سی کرده‌اند.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در محدوده میدان تجریش در حال تردد بودم که دو نفر سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 که یک نفر از آنها ملبس به لباس نظامی بود ، جلوی مرا گرفته و عنوان داشتند که موتورسیکلت توقیف است و به این بهانه از من درخواست مدار ک کردند و پس از ارائه مدارک موتور از سوی بنده ، آنها مرا از موتور پیاده کردند و عنوان داشتند که پیاده به کلانتری مراجعه کنم و خودشان سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت شده و از محل دور شدند ؛ پس از مراجعه به کلانتری متوجه شدم که پلیس اصلا به این شیوه و شگرد اقدام به توقیف وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت نمی‌کند و آن دو نفر در حقیقت سارق بودند.

با توجه به وقوع سرقت های مشابه در مناطق تجریش، نیاوران، الهیه و خیابان گاندی، هماهنگی‌های لازم با سرکلانتری‌های این مناطق انجام و مقرر شد تا با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از سرقت های مشابه طرح مهار در محدوده وقوع سرقت ها انجام شود. تا اینکه در ساعت دو بامداد 20 تیرماه مأموران کلانتری 118 ستارخان در زمان گشت زنی، به سرنشنیان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 که دقیقا یک نفر از آنها لباس پلیس به تن داشت مشکوک شده و بلافاصله اقدام به متوقف کردن موتورسیکلت مذکور کردند.

با انتقال سرنشینان موتورسیکلت توقیفی به کلانتری، هماهنگی های لازم با اداره پنجم پلیس آگاهی انجام و کارآگاهان پلیس آگاهی پس از حضور در کلانتری و با بهره گیری از تصاویر به‌دست آمده از چهره‌نگاری‌های انجام شده توسط شکات و مالباختگان اقدام به شناسایی این دو نفر کردند.

به هیچ عنوان با انگیزه کسب پول اقدام به سرقت نمی‌کردیم بلکه صرفا به خاطر آنکه در آن شرایط از لحاظ روانی نسبت به افراد احساس برتری پیدا می‌کردیم و به نوعی آنها از ما می‌ترسیدند ، از این حالت لذت می‌بردیم و پس از سرقت نیز وسایل نقلیه را در همان محدوده سرقت رها می‌کردیم

با انتقال سرنشنیان موتور سیکلت طرح هوندا 125 به اداره پنجم آگاهی و مواجهه حضوری آنها با تعدادی از شکات و مالباختگان، بلافاصله هر دو نفر آنها شناسایی شدند و متهمان به نام‌های هاشم 26 ساله و سعید 24 ساله که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به سرقت‌های تحت پوشش مأمور از مالباختگان اعتراف کردند.

متهمین در خصوص انگیزه سرقت های خود به کارآگاهان گفتند: به هیچ عنوان با انگیزه کسب پول اقدام به سرقت نمی‌کردیم بلکه صرفا به خاطر آنکه در آن شرایط از لحاظ روانی نسبت به افراد احساس برتری پیدا می‌کردیم و به نوعی آنها از ما می‌ترسیدند ، از این حالت لذت می‌بردیم و پس از سرقت نیز وسایل نقلیه را در همان محدوده سرقت رها می‌کردیم.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های مشابه و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

700

کد خبر: 808067

وب گردی

وب گردی