وزیر بهداشت:قرقیزستان زمینه بسیار مساعد و ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد

وزیر بهداشت با اشاره به سابقه طولانی روابط تاریخی و فرهنگی ایران با کشورهای منطقه اوراسیا، گفت: اراده مسئولان دو کشور ایران و قرقیزستان بر توسعه روابط در همه حوزه ها است و این کشور زمینه بسیار مساعد و ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی پس از پایان سفر دو روزه خود به قرقیزستان، اظهار داشت: قرقیزستان موقعیت ویژه ای برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به بازار کشورهای منطقه اوراسیا از جمله روسیه، قزاقستان، ارمنستان و ترکمنستان دارد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در صورتی که بخش خصوصی همت کند می تواند حداکثر استفاده را از فرصت های به وجود آمده در حوزه دارو، درمان، تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری های ارزآور و کارآفرین ببرد .

دکتر هاشمی به دیدارهای خود با مسئولان قرقیزستان اشاره کرد و افزود: سه بار با وزیر بهداشت دیدار داشتیم و هیات همراه ما نیز با همتایان خود دیدار داشتند و از آکادمی ملی علوم پزشکی قرقیزستان و یکی از بیمارستانهای این کشور بازدید کردیم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم و نیازهای متعددی در حوزه آموزشی، پژوهشی، تربیت نیروی تخصصی، خرید دارو، توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، ورود تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری های مشترک برای توسعه خدمات درمانی خود داشتند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با رفت و آمد هیات های تخصصی دو کشور و شناخت توانمندی ها و زمینه های همکاری و سرمایه گذاری به ویژه با کمک بخش خصوصی به این کشور، شاهد ورود قدرتمندانه به بازار این منطقه از جهان باشیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در طول چند دهه گذشته فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشورهای جهان از جمله قرقیزستان را از دست داده ایم و برخی از کشورهای رقیب، از این فرصت نهایت استفاده را کرده اند زیرا نقشه راه درستی داشته اند و ما گرفتار خودمان بوده ایم و امیدواریم که همت کنیم و در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بتوانیم از فرصت های زودگذری که خدا در اختیار ما قرار داده و اگر استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده ایم، حداکثر استفاده را ببریم.


وزیر بهداشت ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر دو روزه خود و هیات ایرانی به کشور قرقیزستان، گفت: امیدواریم بیشتر از امضای یادداشت های تفاهم، شاهد عمل به آنها باشیم و بستگی به همت و اراده بخش خصوصی و دولتی ایران دارد و امیدوارم که صبور باشیم و به منافع بلند مدت فکر کنیم.

سفر فشرده به افغانستان با هدف توسعه روابط و صادرات بیشتر دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به افغانستان، گفت در این سفر فشرده چندین دیدار و ملاقات با وزیر بهداشت و مسئولان افغانستان خواهیم داشت و خوشبختانه از دو روز پیش تا کنون، بخش خصوصی ایران در کابل حضور یافته و امیدواریم که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی صادرات بیشتری به این کشور داشته باشیم.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری های بیشتر در حوزه بهداشت، یادآور شد: افغانستان و پاکستان دو همسایه شرقی ایران هستند که برخی از بیماریهای واگیر آنها به ایران و به ویژه استانهای شرقی کشور وارد می شود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند و امیدواریم که این سفر به کنترل شدیدتر بیماری ها و مراقبت از هموطنان ایرانی مان کمک کند و از طرفی باعث توسعه روابط اقتصادی و علمی در حوزه سلامت بین دو کشور شود.

701

کد خبر: 808075

وب گردی

وب گردی