تهران - ایسکانیوز،پلاس+/ یک نماینده مجلس تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی را گامی به جلو می داند و عقیده دارد چنین طرحی برای رفع کاستی ها در علم و فرهنگ در صحن مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

قاسم جعفری نماینده مجلس، ورود طرح تحقیق و تفحص به صحن مجلس را گامی مثبت می داند و در این باره می گوید: طرح تحقیق و تفحص گامی مثبت است که در کمسیون وقت در دوره های گذشته رای نیاورد اما خوشبختانه اینبار توانست رای بیاورد و راهی صحن مجلس برای قرائت شود. به عقیده ی من این امر گامی در راستای ایجاد نظارت پذیری در دانشگاه آزاد است. مطمئنا موفقیتی بزرگ در راه است و حتما نتیجه خواهد داد.

او ادامه داد: در مورد دانشگاه آزاد باید منصفانه قضاوت کرد چرا که کارهای بسیار خوبی را به نتیجه رسانده است، اما  ضعف هایی هم داشته و برای اصلاح آن ها باید به شکلی جدی حرکت کند. متاسفانه در دوره های گذشته ما کاستی های فراوانی در علم و فرهنگ به بار آوردیم که حال باید جبران شود.

جعفری طرح تحقیق و تفحص را کاملا فنی دانست و این  شائبه سیاسی بودن این امر را رد کرد و گفت: ما در مجلس مجری قانون هستیم ،اگر قرار است هرکسی در هر جایی سیاسی عمل کند قطعا قابل قبول نیست. افراد نباید بر سیاسی بودن این ماجرا دامن بزنند چرا که نگاه مجلس کاملا فنی است.  ما باید منصفانه برخورد کنیم و تا هر اتفاقی رخ می دهد برچسپ سیاسی بودن به آن نزنیم.

او افزود : در سازمان ها معمولا شخصیت حقوقی پاسخگو است، و دراینباره اگر قانون ثابت کند که اشتباهات جزایی بوده آن وقت شخصیت حقیقی یعنی رییس وقت جوابگو است.اما اگر منظور فرآیند کلی باشد قطعا شخصیت حقوقی یعنی دانشگاه آزاد باید پاسخگو باشد.
کد خبر: 80968

وب گردی

وب گردی