ایسکانیوز: ‌یک مقام حزب‌اله لبنان اعلام کرد که نیروهای مسلح این جنبش تا زمان نابودی کامل داعش در سوریه باقی می‌مانند و نبرد می‌کنند.

به گزارش شبکه «المنار» لبنان، معاون شورای اجرایی حزب‌اله لبنان گفته است که «اکنون دنیا و دولت‌های عربی، بیش از هر زمانی درک کرده‌اند که حضور حزب‌اله در سوریه تا چه اندازه ضرورت دارد.»

«نبیل قاووق» افزود: «موقعیت کنونی در سوریه، حزب‌اله را بیش از گذشته به حضور در این کشور ناچار می‌کند.»

وی همچنین گفت که حزب‌اله تا نابودی کامل داعش در سوریه در این کشور باقی می‌ماند و می‌جنگد.

قاووق همچنین گفته است که نیروهای مسلح حزب‌اله لبنان به دولت این کشور کمک خواهند کرد تا شهر عرسال لبنان در مرز این کشور و سوریه را از کنترل داعش خارج کند.

حزب‌اله لبنان از متحدان سیاسی دولت بشار اسد به شمار می‌رود و تقریبا از یک سال پیش نیروهایش را برای مقابله با شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه به این کشور اعزام کرده است.

از آنجایی که نیروهای حزب‌اله لبنان مسلط به جنگ‌های چریکی هستند، حضور آن‌ها در میدان‌های نبرد در سوریه که عمدتا جنگی چریکی است نقش موثری در تغییر سرنوشت نبردها داشت. نبردها بر سر شهر «القصیر» در استان حمص در نزدیکی مرز لبنان اوج این جنگ‌های چریکی بود.

موقعیت استراتژیک شهر القصیر و استفاده شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه از این شهر برای ورود اسلحه به سوریه، نقش با اهمیتی به القصیر داده بود. ارتش سوریه پس از دو هفته نبرد و با کمک مشخص حزب‌اله لبنان موفق شد این شهر را از کنترل مخالفان بیرون آورد.
کد خبر: 81357

وب گردی

وب گردی