تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری اجلاس سازمان ملل تاکید کرد: اجلاس سازمان ملل یک فرصت جهانی است که ایران مواضع خود را در خصوص تروریسم، حقوق بشر، پیشرفت و توسعه، کرامت انسانی به دنیا اعلام کند.
احمد بخشایش ضمن بیان این مطلب به ایسکانیوز افزود: دیپلماسی دو بخش است. دیپلماسی عمومی یا نرم، دیپلماسی سخت. اساس دیپلماسی مذاکره و تبیین اهداف است. از آنجایی که ایران رهبر جبهه مقاومت است، ما حرفهای زیادی برای گفتن داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور در تمام دوره های سالانه این اجلاس اقدام خوبی است که می تواند در تبیین خط و مشی دیپلماسی ایران در جهان نقش مهمی داشته باشد. امروز امریکایی ها هم ایران و هم روحانی را می شناسند .
بخشایش با اشاره به شعار ایران در اولین دوره حضور روحانی در قامت رئیس جمهور اذعان داشت: روحانی در سال گذشته شعار جهان عاری از خشونت را عنوان کرد و قطعا از آنجایی که در دیپلماسی باید یک چیز را گفت و تکرار کرد، در دوره های بعد نیز مواضع وی درهمین راستا خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وقتی شعار جهان عاری از خشونت مطرح می شود یعنی ما به دنبال صلح هستیم و دنیا را به صلح و دوستی دعوت می کنیم. لذا علاوه بر این می توانیم در این فرصت به استانداردهای دوگانه غرب، افراط گرایی، داعش و مسائلی از این قبیل نیز بپردازیم.
وی ادامه داد: خاورمیانه متاثر از ایران است، لذا غربی ها به ایران گوش می دهند و روحانی می تواند به خوبی از این فرصت استفاده کند و غرب را در استانداردهای دو گانه نقد کند.
بخشایش در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین بخش این اجلاس که گل می کند، ملاقات روحانی با اوباما و پوتین خواهد بود.

 
کد خبر: 81392

وب گردی

وب گردی