تهران-ایسکانیوز: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حامیان داعش امروز ادعای مقابله و مخالفت با داعش می کنند، افزود: آمریکا و عربستان و انگلیس که داعش را خلق کردند، امروز در فرانسه گرد همپیمانان خود آمده و نمایش مخالفت با داعش را بازی می کنند.
اسماعیل کوثری در گفتگو با ایسکانیوز تاکید کرد: اجلاس سازمان ملل در نیویورک فرصتی برای ایران است که موضوع داعش را به وضوح شفاف سازی کرده و اعلام کند که ایران از روز اول در خصوص داعش به جهانیان هشدار داد و امروز 40 کشور که همه حامی داعش بودند تابلوی مقابله و مخالفت با داعش را بر سر گرفته اند.
وی ادامه داد: ترسیم کردن وضعیت سیاسی جهان مخصوصا استکبار جهانی به سرگردگی آمریکا، زیاده خواهی غرب، جنایات صهیونیست ها بدون رعایت قوانین بین المللی، بحث فعالیت هسته ای ایران که علیرغم فعالیت در چارچوب ان پی تی کار می کند، تحریم می شود، دیدگاه های دوگانه و منافق گونه آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی در رابطه با حقوق بشر، کودک کشی اسرائیل و سکوت مدافعان حقوق بشر و ... می تواند مهمترین محورهای پیام ایران به دنیا باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: روحانی به عنوان نماینده ایران با صراحت و بدون رودروایسی و کاملا شفاف مواضع ایران و مردم ایران را به دنیا اعلام می کند و باید در این فرصت جهانیان نسبت به این مساله توجیه شوند.
کوثری با اشاره به حضور روحانی در اجلاس سال گذشته اذعان داشت: حضور روحانی رئیس جمهوری در اجلاس سال گذشته سازمان ملل بسیار خوب بود و ثمرات مطلوبی داشت. طرح موضوع کردن عدالت خواهی و صلح طلبی ایران یک اتفاق خوب بود که سال گذشته روحانی آن را رقم زد.
کد خبر: 81436

وب گردی

وب گردی