در مجلس آینده اعتدالیون و مستقلین وضعیت بهتری دارند/در زمان انتخابات به جای رقابت فضای دشمنی ایجاد می شود و گروه ها تلاش می کنند تا همدیگر را از صحنه رقابت حذف کنند تا اکثریت قدرت را در دست بگیرند/مردم عوارض رفتار و سیاست مجلس و دولت قبل را در زندگی روزانه خود حس می کنند/اگر دو تفکر وجود دارد مانند دست چپ و راست است

 

 

 

تهران- ایسکانیوز:حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران جوان،بر این باور است که برای بررسی وضعیت انتخابات آینده باید عملکرد مجالس گذشته را مورد بررسی قرار داد. او عنوان می کند که در کشور ما بین گروه های سیاسی برای انتخابات رقابتی وجود ندارد بلکه در زمان انتخابات به جای رقابت فضای دشمنی ایجاد می شود و گروه ها تلاش می کنند تا همدیگر را از صحنه رقابت حذف کنند تا اکثریت قدرت را در دست بگیرند.

بیادی گفت: سرنوشت انتخابات آینده مجلس را باید با بررسی وضعیت فعلی مجلس مورد تحلیل قرار داد. بررسی عملکرد مجلس نشان می دهد که نمایندگان نتوانستند نظارت خوبی بر عملکرد دولت گذشته، وضعیت احزاب و گروه ها و جایگاه جبهه های سیاسی در بین مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد: این مساله سبب شده است که مردم در انتخابات آینده مجلس، به مساله انتخابات نگاه حزبی نداشته باشند، گرچه تاکنون نیز نگاه حزبی مناسبی در بین مردم وجود نداشت اما انتظار می رفت وضعیت بهبود پیدا کند که متاسفانه عملکرد ضعیف دستگاه‌هایی که می توانند نقش تعیین کننده ای برای تقویت احزاب و گروه ها داشته باشند،بر عدم توجه مردم به احزاب و گروه ها دامن زده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اگر هم نگاه حزبی در انتخابات وجود داشته باشد باشد به طور خوشبینانه از 20 درصد بیشتر نخواهد بود گفت: مردم عوارض رفتار و سیاست مجلس و دولتی ها را در زندگی روزانه خود حس می کنند و در انتخاب خود سراغ کسانی می روند که باور کنند منافع عمومی و فردی آنها را تامین می کنند.

بیادی تاکرد کرد: جهان کنونی، احزاب و گروه های سیاسی در رقابت با یکدیگر هستند اما از تجارب و برنامه های یکدیگر و حتی دیگر کشور ها استفاده می کنند تا بتوانند برنامه مناسب و کم ایرادی را برای اجزا،با نیازهای عمومی مردم در کشور خود تهیه کنند و از همه مهمتر در جهت بالابردن اعتماد عمومی جامعه و رسیدن به توقعاتشان تلاش حداکثری داشته باشند.

وی افزود: اما در جامعه کنونی ما به دلیل پایین بودن اعتماد عمومی به احزاب، نمایندگان به صورت باندی وبعضا به صورت قبیله ای وارد مجلس می شوند.آن بخش از نمایندگان نیز که به صورت مستقل به مجلس وارد می شوند، به دلیل جو حاکم بر مجلس کلیه برنامه هایی که به مردم ارائه کرده بودند کنار می گذارند و به روزمرگی دچار می شوند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان درباره وضعیت مجلس آینده ، گفت: در مجلس آینده وضعیت مستقلین و اعتدالی ها بهتر خواهد بود.اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان فکر می کنند که در مجالس گذشته خوب عمل کرده اند باید به این سوالها پاسخ بدهند که با این همه درآمد بی سابقه نفتی چرا بیکاری در جامعه بیداد می کند؟ مجلس ناظر بر اجرای درست قانون از سوی دولت است اما در دوره مجلس هشتم و نهم شاهد بروز تخلفاتی همچون فساد های مالی بزرگ، اختلاس‌ها بد اخلاقی های سیاسی گرانی و خیلی از مشکلات دیگر در کشور بودیم.

وی درباره حضور و رویکرد جناح های سیاسی در انتخابات آینده گفت: همانگونه که عنوان کردم در مجلس آینده مستقلین و اعتدالیون شرایط بهتری دارند، چرا که دولت خود را مستقل می داند. در حقیقت آقای روحانی را نمی توان منتخب اصولگرا یا اصلاح طلبان دانست. وی تفکرات مستقل و اعتدالی دارد. اصولگرایان و اصلاح طلبان نیز در دوره انتخابات مجلس آینده همین خط و مشی را پیگیری می‌کنند.

بیادی درباره بروز و ظهور جریان جدید در انتخابات آینده مجلس، گفت: گروه جدید هم اگر در انتخابات مجلس شکل بگیرد ترکیبی از مستقلین و اعتدالیون است. البته صاحبان نفوذ که به رسانه ها تسلط دارند و دارای قدرت هستند و تریبون قدرت در اختیار دارند و از امکانات می توانند استفاده کنند نیز در انتخابات آینده حضور پر رنگ تری خواهند داشت.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در دنیا رقابت ها در عین رفاقت است. اگر دو تفکر وجود دارد مانند دست چپ و راست است و اگر لازم باشد به یکدیگر برای پیشبرد اهداف کمک می کنند اما هیچ زمانی همدیگر را دشمن خطاب نمی کنند. اما در کشور ما گروه های سیاسی یکدیگر را دشمن می دانند نه رقیب و همین مساله سبب شده که در فضای انتخابات گروه ها به جای رقابت برای حذف یکدیگر اقدام کنند تا مطمئن باشند که اکثریت قدرت را در دست خواهند گرفت.
کد خبر: 81451

وب گردی

وب گردی