تهران-ایسکانیوز: تیم ملی تایچی‌چوان قرار است در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند. چین که صاحب اصلی این سبک از ووشو است، اولین دوره این مسابقات را برگزار می‌کند. فدراسیون ووشو هم تصمیم گرفته است که تیمی را به این رقابت‌ها اعزام کند. مسابقات از هفتم آبان شروع می‌شود و تا یک هفته بعد هم ادامه دارد.

سبک تایچی چوان برای دومین بار است که خبرساز می‌شود. بار اول زمانی بود که هدیه تهرانی، بازیگر سینما برای نایب رییسی زنان این سبک انتخاب شد و حالا که بحث حضور در رقابت‌های جهانی پیش آمده است. شاید این مسابقات و شرکت تیم ایران خیلی مهم نباشد. مهم نحوه اعزام تیم است.

فدراسیون ووشو و مسئولان سبک تایچی به نفرات اعزامی اعلام کرده‌اند هزینه رفت و آمد، اسکان و غذا با خودشان است. آنها از هر ووشوکاری که برای حضور در این  جام انتخاب شده، 8 میلیون تومان خواسته اند. البته گفته‌اند مسئولیت تامین غذا هم با خودشان است. یکی از ورزشکاران این سبک که ترجیح می‌دهد نامی از او مطرح شود، این اطلاعات را به ایسکانیوز داده است. مسئولان سبک در حالی از ورزشکاران 8 میلیون خواسته اند که طبق اطلاعات مندرج در سایت مسابقات هزینه‌های رفتن به چین و حضور در مسابقات کمتر از این است. بلیت رفت و برگشت به چین حدود چهار میلیون تومان است. هتلی هم که سایت برای ورزشکاران معرفی کرده است، شبی 80 دلار هزینه دارد. تیم‌ها فقط شش شب مجبورند در این کشور بمانند. دلار را میانگین 3 هزار تومان هم باشد، هزینه‌های جانبی را هم اضافه کنیم، کل مبلغ به شش میلیون تومان می‌رسد. حالا چرا دو میلیون تومان بیشتر درخواست شده، مشخص نیست. برنامه این است که 8 ورزشکار زن و 8 ورزشکار مرد به این رقابت‌ها اعزام شود. از حضور در این مسابقات 32 میلیون تومان درآمدزایی می شود که شاید این پول اضافی قرار است که برای تیم همراه هزینه شود. به هرحال علیرضا خسروی، رییس سبک تایچی ‌چوان بخشی از این حرف‌ها را قبول ندارد:

تیم قرار است به مسابقات جهانی اعزام شود ولی چرا خود ورزشکاران باید هزینه سفر را بدهند؟

چه کسی به شما گفته است که ما از ورزشکاران پول می‎گیرم؟

خبرها می‌رسد.

قرار نیست ما از کسی پول بگیریم. تا لحظه آخر تلاش می‌کنیم که اسپانسر بگیریم ولی اگر نتوانستیم مجبوریم هزینه‌ها را از خود ورزشکاران بگیریم.

چطور می‌شود که ورزشکار تیم ملی باید برای شرکت در مسابقاتی در این سطح باید خودش پول بدهد؟

این که تیم ملی نیست. ما بیست سبک داریم هر سبک که نمی‌تواند یک تیم ملی داشته باشد.

به هر حال این سبک‌ها زیر نظر فدراسیون هستند.

هستند ولی هزینه‌هایش را فدراسیون نمی دهد. در فدراسیون های دیگر هم همین طور است. کاراته 50 سبک دارد و ورزش های رزمی 81 سبک.

شما هدیه تهرانی را نایب رییس زنان انتخاب کردید تا بتوانید اسپانسر بگیرید.

بله برنامه همین بود. ولی متاسفانه نشد. خانم تهرانی خیلی تلاش کردند اما نتیجه نگرفتند. در ورزش، اسپانسرها فقط رشته‌های خاص را حمایت می‌کنند.

فکر نمی کنید 8 میلیون تومان زیاد باشد و هزینه سفر کمتر است؟

ما نگفتیم 8 میلیون تومان. اعلام کردیم هر چقدر هزینه سفر باشد خودشان باید بپردازند.
کد خبر: 81495

وب گردی

وب گردی