تهران-ایسکانیوز: یک بررسی جدید نشان می دهد کارمندان دنیای امروز روزانه  120 تا 140 کالری کمتر از همکاران خود در دهه 1960 میلادی می سوزانند.


به گزارش روزنامه یو اس ای تودی، محققان انستیتو ملی فعالیت بدنی آمریکا دریافتند مردان 142 و زنان 124 کالری کمتر از اشخاصی که در دهه 1960 زندگی می کردند می سوزانند.


دانشمندان علت اصلی کاهش مصرف کالری در زنان و مردانی که در ادارات و دفاتر مختلف کار می کنند را کاهش فعالیت فیزیکی می دانند.


دکتر تیموتی چارچچ، مدیر بخش تحقیقات مرکز باتون روژ گفت:« مشاغل مدرن نیاز به فعالیت های فیزیکی دارند که نمایان نیست. ما در مطالعات مختلف مشاغلی که فعالیت فیزیکی ندارند را متحول و سعی کردیم کارها را ایستاده انجام دهیم. »


دکتر چارچچ و همکاران اش اطلاعات آماری کارکنان دفاتر آمریکا را از دهه 1960 تا 2008 بررسی و تجزیه و تحلیل کردند و میزان کالری مصرف شده در هر یک از مشاغل را اندازه گیری کردند.


پژوهشگران همچنین آمار افزایش وزنی که دولت ایالات متحده آمریکا منتشر کرده را مطالعه و به وسیله کامپیوتر شبیه سازی کردند و پی بردند میزان پروتئین موجود در غذای کارمندان عامل افزایش چاقی و کاهش فعالیت بدنی است.


یک سوم بزرگسالان آمریکایی چاق هستند و دست کم 10 کیلوگرم اضافه وزن دارند که 13 درصد بیشتر از آمار اضافه وزن در دهه 1960 میلادی است.


دکتر چارچ می افزاید:« نمی خوام بگویم ما دلیل همه گیری چاقی را بیان کرده ایم بلکه این تحلیلی مقدماتی و غیر رسمی است. اما می توانم با اطمینان بگویم آمار فعالیت فیزیکی کارمندان در دفاتر آمریکا به شدت کاهش یافته است. »


دکتر باربارا رز، متخصص تغذیه دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با تایید نتایج این تحقیق گفت:« نتایج این تحقیق نشان می دهد بسیاری از کارمندان آمریکایی ساعت ها روی صندلی می نشینند و هیچ تحرکی ندارند. اما همه گیری چاقی تنها به این دلیل نیست. میزان کالری مجاز بزرگسالان به جنسیت، سن، قد، وزن، فعالیت بدنی و عوامل دیگر بستگی دارد، اما زن و مردی که تحرک ندارند روزانه به 1400 تا 2200 کالری نیاز دارند. »


او در پایان خاطر نشان کرد:« عادات غذایی ما تغییر کرده و میزان مصرف پروتئین و کالری افزایش یافته است. »

کد خبر: 81523

وب گردی

وب گردی