تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می گوید محمدعلی نجفی با شاخصه هایی چون پرهیز از غوغاسالاری و هوش بالا می تواند موجب تداوم آرامش در دانشگاه های کشور باشد.


هر چند حسن روحانی بیش از 2 ماه برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی فرصت دارد اما گمانه زنی ها در مورد وزیر پیشنهادی دولت به مجلس هر روز بیشتر می شود. مهم ترین سؤال این است که آیا محمدعلی نجفی، سرپرست فعلی این وزارتخانه شخص پیشنهادی خواهد بود یا مشابه اتفاقی که در مورد جعفر توفیقی افتاد، پس از پایان دوران سرپرستی نجفی شخص دیگری به مجلس پیشنهاد می شود؟


دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، نجفی یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی  این مسئولیت است.


معرفی محمدعلی نجفی به مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم تصمیم درستی است؟


به نظر من دکتر نجفی یکی از بهترین گزینه های تصدی وزارت علوم است. اولاً او سابقه مسئولیت در این وزارتخانه را در کارنامه خود دارد و به خوبی با وزارت علوم، دانشگاه و دانشگاهیان آشناست و ثانیاً در یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا تحصیل کرده و مدیری معتدل و بدون حاشیه و در عین حال جدی و قابل اعتماد است. مشی اعتدالی و پرهیز از غوغاسالاری از ویژگی های بارز اوست.


به نظر شما روحیه او با مدیریت در حوزه آمزش عالی منطبق است؟


نجفی سابقه درخشانی در مدیریت دارد. در وزارت آموزش و پرورش، در سازمان برنامه و بودجه و هرکجا که مسئولیت داشته به خوبی انجام وظیفه کرده است. از طرفی پیشینه روشنی در کار با دانشگاهیان دارد و تصمیم هایی که در این مدت راجع به امور دانشگاهی گرفته با ظرافت و لطافت خاصی همراه بوده است. خوشبختانه او تصمیماتی که از جنس غیردانشگاهی باشد نمی گیرد و می تواند موجب تداوم آرامش در دانشگاه ها باشد.


پس از وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این سومین مسئولیت او در این دولت است...


دکتر نجفی مورد اعتماد رئیس جمهور محترم و اغلب دانشگاهیان است و با توجه به تخصص، تجربه ، تعهد و هوش بسیار بالا یکی از بهترین گزینه های تصدی مسئولیت آموزش عالی کشور است. او از خانواده دانشگاهیان ایران است و با مسائل و مشکلات حوزه آموزش عالی در کشور آشناست.


جلسه نمایندگان تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 81569

وب گردی

وب گردی