تهران-ایسکانیوز: شهرام ناظری از انعکاس اخبار به شیوه شبکه های اجتماعی در رسانه های انتقاد کرد .


این خواننده موسیقی سنتی در گفت وگو با خبرنگار موسیقی ایسکانیوز با اعلام این مطلب گفت: به دلیل گسترده شدن شبکه های اجتماعی، امروز خبرها به راحتی، ظرف چند ساعت، در فضای مجازی منتشر می شوند. در چنین شرایطی گاه می بینیم که شبکه های اجتماعی  اول خبری را منتشر می کنند و برخی رسانه ها، بدون آنکه از صحت آن خبر، مطمئن باشند، آن را منتشر می کنند.


او ادامه داد:متاسفانه روند رسانه های هم مانند شبکه های اجتماعی شده است؛در حالی که باید شبکه های اجتماعی، تحت تاثیر رسانه های رسمی باشند اما متاسفانه  رسانه های رسمی تحت تاثیر فضای شبکه های اجتماعی هستند.


ناظری با تاکید بر اینکه یکی از وظایف خبرگزاری ها، انتشار خبر صحیح برای مخاطبان است، گفت: رسانه ها، باید پس از اطمینان از درستیِ خبر، آن را منتشر کنند. منبع اصلی خبرِ رسانه ها، باید در مرتبه اول، خودِ هنرمندان و پس از آن صفحات رسمی و حقیقی آن ها باشد.


او ادامه داد: گاهی، انتشار یک خبر نادرست، موجب خسارت های روحی و مالی فراوانی به افراد می شود و جبران این خسارت ها گاهی امکان پذیر نیست و گاهی به سختی امکان پذیر است.


این خواننده موسیقی سنتی  در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: یکی از مهمترین وظایف رسانه ها، حفظ شأن و شخصیت انسان ها است و رسانه ها حتما باید در انتشار خبرها، به این نکته توجه داشته باشند. زیرا انتشار بعضی از اخبار، آبروی افراد را به خطر می اندازد و یا موقعیت آن ها را خدشه دار می کند.


شوالیه آواز ایران با اشاره به اینکه در صورت انتشار یک خبر نادرست هم هنرمند، هم مخاطب و هم رسانه ضرر می کند، گفت: انتشار یک خبر نادرست، تنها به هنرمند آسیب نمی زند، این اتفاق، موجب می شود که مخاطب دیگر به رسانه اعتماد نکند. در این صورت ترجیح می دهد که به منابع دیگر مراجعه کند و اخبار را از طریق شبکه های دیگر، دنبال کند. به این ترتیب، رسانه ها، مخاطبان اصلی خود را از دست می دهند.


او در پایان گفت و گو گفت: اگر رسانه ها کار خود را به درستی انجام دهند، مردم نیز به آن ها اعتماد می کنند و اگر نتوانند اعتماد مردم و هنرمندان را جلب کنند در مدت زمان کوتاهی، عمرشان به پایان می رسد.

کد خبر: 81806

وب گردی

وب گردی