جزئیات مهم جلسه پرستاری در مجلس/لغو ابلاغیه وزیر بهداشت

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، به تشریح جزئیات نشست مشترک نمایندگان پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ،طاهره زاهدصفت به تشریح جزئیات نشست مشترک نمایندگان پرستاری و وزارت بهداشت با رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پرداخت و گفت: محوریت نشست روز گذشته، موضوع تربیت پرستار بیمارستانی و شرایط نامساعدی است که برای همکاران و دانشجویان پرستاری در سراسر کشور رقم خورده و موجبات نگرانی از بروز پرستاری غیرآکادمیک را فراهم کرده است.

وی افزود: ارائه دیدگاه های تمامی شرکت کنندگان و نمایندگان جامعه پرستاری با تکیه بر حفظ حرفه ای بودن و آکادمیک بودن پرستاری و تقویت دانشکده های پرستاری بیش از گذشته برای تولیت آموزش پرستاری، از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

زاهدصفت ادامه داد: پایبندی به اجرای کامل آیین نامه اصفهان و در نظر گرفتن چارچوب های مندرح در این آیین نامه در راستای نیاز سنجی واقعی در تعیین استانداردهای محل آموزش و نظارت کارگروه مدیریتی بر روند آموزش پرستاری، در این نشست مورد بحث و توافق قرار گرفت.

وی ضمن تشکر از رئیس و اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری برای هماهنگی جلسه روز گذشته، گفت: در پایان این نشست، جامعه پرستاری همچنان منتظر ابلاغ کتبی و رسمی وزارت بهداشت برای لغو ابلاغیه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ وزیر بهداشت بوده و انتظار دارد با خروجی مصوبات رضایت بخشی که در جلسه دیروز رقم خورد در راستای حل مسائل و مشکلات پرستاری، اقدامات اساسی و عملی به عمل آید.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در ادامه به دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه روز گذشته اشاره کرد و افزود: توجه به عدم پرداخت مطالبات سنگین و یک ساله دانشگاه های علوم پزشکی کشور، نیاز به عضویت اجباری پرستاران در سازمان نظام پرستاری، واگذاری صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران به سازمان نظام پرستاری و تاکید بر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

زاهدصفت گفت: ضمن اینکه مقرر شد برای حل مشکلات جامعه پرستاری، جلسات سه جانبه به شکل ماهانه، فصلی و حتی به صورت اضطراری در مجلس، معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری تشکیل شود.

702

کد خبر: 818094

وب گردی

وب گردی