کاهش اطاله دادرسی در دستور کار دادگستری شاهرود قرار دارد

رئیس دادگستری شاهرود گفت: کاهش اطاله دادرسی در دستور کار دادگستری شاهرود قرار دارد و اکنون زمان رسیدگی به پرونده‌ها در ۱۰۷ روز کاری انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبریان صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وقوع دو حادثه اسیدپاشی در شاهرود و بسطام اظهار داشت: متهمان این دو حادثه با اقدام مجاهدانه نیروی انتظامی و قوه قضاییه به‌سرعت دستگیر و روانه زندان شدند.

وی افزود: قوه قضاییه با جرائم خشن با قاطعیت برخورد می‌کند و رسیدگی به این پرونده در اولویت دستگاه‌های قضایی شهرستان شاهرود قرار دارد.

رئیس دادگستری شاهرود اذعان کرد: رسیدگی و صدور حکم برای متهمان حادثه اسیدپاشی به‌سرعت در حال انجام است و حکم این افراد درملأعام اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در دادسرای انقلاب اسلامی شاهرود 5 شعبه عمومی، یک دادگاه انقلاب و 17 شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد.

اکبریان با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر به 35 هزار پرونده در شهرستان در حال گردش بوده است تصریح کرد: این در حالی است که در کل استان سمنان در سال گذشته 102 هزار پرونده در حال گردش وجود داشت.

وی فرهنگ جهادی خدمت شبانه‌روزی را عامل اصلی رسیدگی به این حجم از پرونده در شاهرود دانست و گفت: این در حالی است که 45 درصد از پست‌های قضایی استان در حال حاضر خالی است و تلاش‌های شبانه‌روزی و مقید نبودن به ساعت کاری از علل عمده این موفقیت به شمار می‌رود.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها 107 روز کاری است خاطرنشان کرد: کاهش اطاله دادرسی در دستور کار دادگستری شاهرود قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی بیان کرد: این طرح سبب افزایش سرعت، دقت و حفظ حریم خصوصی مردم می‌شود و به‌تمامی ادارات شهرستان باید در این سامانه دارای کد شوند.

اکبریان از تشکیل کمیته‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل در این شهرستان خبر داد و گفت: کاهش آمار طلاق یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دادگستری شاهرود است که این مسئله در یک سال گذشته با اقدامات شاخص دادگستری با کاهش مواجه بوده است.

901

کد خبر: 818172

وب گردی

وب گردی