ابایی از ارایه شعارهای انقلابی نداریم/انتشار شماره جدید «عصر اندیشه»از 31 تیر

سردبیر فصلنامه «عصر اندیشه» با اشاره به اینکه شماره جدید فصلنامه از شنبه 31 تیر منتشر خواهد شد، گفت: ابایی از ارایه شعارهای انقلابی در نگارش مقالات مجله نداریم اما با یک رویکرد باز خود را مقید به جناح‌بندی‌های سیاسی ندانسته و نمی‌خواهیم در یک چارچوب تنگ سیاسی کار کنیم.

روح الامین سعیدی که به تازگی و از شماره چهاردهم فصلنامه «عصر اندیشه» به عنوان سردبیر جایگزین پیام فضلی نژاد شده است درباره جزئیات شماره جدید این نشریه به ایسکانیوز گفت: در شماره چهاردهم این فصلنامه 6 پرونده در موضوعات و گرایشات مختلف ارائه می شود.

وی افزود: پرونده بررسی وضعیت علوم انسانی در خارج از ایران و تاثیری که سیاسیون علوم انسانی در کشورهای دیگر و به طور خاص در آمریکا، عربستان و ترکیه دارند، همچنین پرونده روابط بین‌الملل در مورد تحولات جهانی از منظر آمریکا و روسیه عنوان دو مورد از پرونده های این شماره است.

سردبیر فصلنامه «عصر اندیشه» با اشاره به اینکه پرونده ویژه ای مربوط به درگذشت برژینسکی سیاستمدار و استراتژیست مشهور آمریکایی که اخیراً فوت کرده و رابطه ای با انقلاب اسلامی داشته در سال های ابتدایی انقلاب داشته، داریم، ادامه داد: در این رابطه مصاحبه‌هایی با دکتر ناصر هادیان انجام شده است.

وی در ادامه به پرونده رهایی بشر که شامل مصاحبه با دکتر محمدرضا تاجیک و دو مصاحبه خارجی با تحلیل گران جدید جهان عرب است اشاره کرد و گفت: همچنین در پرونده آموزش و پرورش با سه تن از وزرای آموزش و پرورش سابق، مرتضی حاجی بابایی، فرشیدی و اکرمی مصاحبه‌هایی انجام شده است.

سعیدی همچنین درباره رویکرد فصلنامه «عصر اندیشه» با حضور وی به عنوان سردبیر جدید، توضیح داد: تلاش کرده ایم مشی گذشته مجله در جبهه انقلاب، حفظ شود و ابایی از ارایه شعارهای انقلابی در نگارش مقالات مجله نداریم اما با یک رویکرد باز خود را مقید به جناح‌بندی‌های سیاسی ندانسته و نمی‌خواهیم در یک چارچوب تنگ سیاسی کار کنیم بلکه آغوش بازی برای گرایشات مختلف داریم.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه در شماره چهاردهم فصلنامه، تمام جناح‌ها و سلایق ملی به همراه رویکرد فلسفی علوم انسانی مدنظر قرار گرفته و تغییرات خیلی زیادی انجام نشده، گفت: در این شماره مجله تاکید زیادی برای استفاده از رویکردهای جدید و استفاده از قلم‌های نسل جوان بخصوص در عرصه علوم انسانی شده است.

سعید ادامه داد: همچنین در این شماره فصلنامه مقید به ترجمه آثار نبودیم و سعی شده ترجمه در میان مقالات پررنگ نباشد و از دیدگاه‌های جدید و رویکردهای تازه استفاده کنیم و اگر به سراغ اندیشه غرب هم رفته ایم سعی کردیم علیرغم رویکرد نقادانه به غرب، این نقدها منصفانه و واقع‌بینانه نسبت به تحولات جهانی، به اندیشه و فلسفه غرب باشد و در داخل هم تلاش شده که تاکید بر علوم انسانی اسلامی و بومی، نظریه‌پردازی‌های بومی در عرصه فلسفه و علوم انسانی را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: فصلنامه عصر اندیشه از سال 93 وارد فضای مطبوعاتی کشور شد و در عرصه فرهنگ و علوم انسانی تلاش کرد خلایی که در جبهه انقلاب اسلامی در مجلات اندیشه‌ای و علوم انسانی را تا حدودی پر کند و در طول 30 ماه فعالیت با 13 شماره به نظر می‌رسد تا حدود زیادی توانسته این خلاء را پر کند و در حد خودش به یک برند در عرصه مطبوعات علوم انسانی و فلسفی تبدیل شود.

سردبیر ماهنامه عصر اندیشه خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته به دلایلی فعالیت مجله متوقف شد ولی تلاش زیادی صورت گرفت که مجله دوباره منتشر شود و اوایل امسال انتشار مجله با یک تیم و رویکرد جدید، کار خودش را آغاز کرد و شماره چهاردهم از شنبه 31 تیرماه در کیوسک روزنامه فروشی‌ها آماده ارایه به علاقمندان است.

به گزارش ایسکانیوز، شماره چهاردهم فصلنامه «عصر اندیشه» با سردبیری روح الامین سعیدی در 192 صفحه، شنبه 31 تیرماه در کیوسک روزنامه فروشی ها در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

502

کد خبر: 818198

وب گردی

وب گردی