واکنش  وکیل زنجانی  در باره دیدار قاضی مقیسه با موکلش در اوین

وکیل مدافع بابک زنجانی درباره خبر احضار موکلش به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب می‌گوید از احضار اطلاع ندارد اما بر حسب شنیده‌ها، قاضی مقیسه در محل زندان حضور یافته و با زنجانی ملاقات کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، رسول کوهپایه‌زاده، به درخواست بابک زنجانی برای مواجهه حضوری با مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به متن کیفرخواست و دفاعیلات متهم ردیف دوم( مهدی شمس) که مکرر از بابک زنجانی یاد می‌کند، حضور موکل در دادگاه و اخذ توضیحات از وی می‌تواند به کشف حقیقت کمک کند.

سومین جلسه محاکمه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی بود که قاضی مقیسه رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اخذ توضیحاتی جدید از بابک زنجانی درباره مهدی شمس و حمید فلاح هروی اشاره کرد و گفت: زنجانی در اظهارات خود گفته که "من از سال 88 با شمس و فلاح رفیق شدم و به این نتیجه رسیدم که شمس می‌تواند به من در قضیه اقتصادی و نفت کمک کند. در جریان نفت، شمس را از انگلیس به مالزی دعوت کردم و فلاح هم حضور داشت. به‌همراه وکلای خارجی به مالزی رفتیم و هشتم آبان سال 91 به شمس گفتم نفت در حال متروکه شدن است و شمس گفت من آماده‌ام انبار کنم و بفروشم. شمس گفت که می‌شود با انتقال نفت از مالزی به دبی، تا سه ماه دیگر کار را به تأخیر بیندازیم. من، شمس، فلاح و زیباحالت امضا کردیم و سپس به شارجه رفتیم ولی شرکت فال وضعیت خوبی نداشت اما شمس گفت وضعیت فال خوب است. شمس به من اعتماد داد و گفت «خیالت راحت باشد، وضعیت این شرکت خوب است. آنجا دفتر گرفتیم و نیرو استخدام کردیم و شمس نفت را آنجا به فروش رساند."

به گفته اصغر هندی مشاور وزیر نفت، اصل بدهی زنجانی به وزارت نفت، دو میلیارد و 60 میلیون یورو است

روز گذشته هم قاضی مقیسه درباره احضار زنجانی به خبرنگاران گفت که زنجانی برای روشن شدن موضوع مورد ادعای متهمان احضار شد وگرنه مسئله خاصی نیست و حکم این فرد تأیید شده است. البته امیدواریم زنجانی در راستای پرداخت مبالغ همکاری کند و اموال بیت‌المال بازگردد. با این فرد هیچ کاری در رابطه با پرونده نداریم مگر ادعایی که افراد مطرح می‌کنند و مسئولان امر باید درباره این فرد تصمیم بگیرند.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی است که شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاسنت قاضی صلواتی او را به اتهام افساد‌فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور به اعدام محکوم کرد و این حکم در دیوان عالی کشور تایید و به زنجانی ابلاغ شد.

زنجانی پس از تأیید حکم اعدام، با ارائه دادخواستی به دیوان عالی کشور، درخواست اعاده دادرسی کرده اما هنوز نتیجه این درخواست مشخص نشده است.

اخیراً نیز بنا به گفته وکیل مدافع زنجانی، قراردادی بین شرکت نفت و زنجانی منعقد شده تا شرکای خارجی وی، بدهی زنجانی را پرداخت کنند؛ البته پیش‌نویس این قرارداد به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال شده تا این ستاد نظر نهایی خود را اعلام کند.

بنا به گفته اصغر هندی مشاور وزیر نفت، اصل بدهی زنجانی به وزارت نفت، دو میلیارد و 60 میلیون یورو است.

703

کد خبر: 818266

وب گردی

وب گردی