علت افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی مشخص شد

وزیر جهاد کشاورزی ، درباره علت افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز در ارتباط با دلیل افزایش قیمت پیاز اظهار کرد: برخی بازار سیاه را انداخته‌اند، البته یک مقدار هم تولید کاهش داشته است. با توجه به ورود تولیدات مناطق سرد و معتدل به بازار، در مرداد و شهریور وضع بهبود می‌یابد.

او ادامه داد:سود حاصل از افزایش قیمت ها به جیب دلال‌ها می‌رود این دست ما نیست. بحث تعزیرات و سازمان بازرسی است. مردم ما به تازه‌خوری عادت دارند؛ بعضی وقت‌ها با توجه به سرما و گرما در یک منطقه ممکن است تولید تغییراتی را مشاهده کند.

حجتی تصریح کرد: ما در تمام کشور پیاز تولید می‌کنیم، یا در مورد خیار و گوجه فرنگی همین طور است و در هر فصلی ما از جاهای مختلف وارد می‌کنیم. وضعیت اقلیمی تنش‌هایی را ایجاد می‌کند؛ البته گوجه و خیار به سمت گلخانه‌ای شدن رفته و چهار فصل شده است.

او با اشاره به حواشی مربوط به بیمه کشاورزان گفت: آنهایی که بیمه بوده‌اند ممکن است به خاطر تخصیص منابعی که سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی می‌دهد و مشکلات خزانه دیر و زود شود؛ اما آنهایی که بیمه نیستند و از طریق ستاد حوادث وضعیت شان دنبال می‌شود، گردش کار خود را دارد.در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده، در صورتی که منابع دولت کشش چنین پرداختی را ندارد.

وزیر کشاورزی در همین راستا خاطرنشان کرد: این‌ها زیر نظر سازمان استاندارد بررسی می‌شود و به وزارت کشور منتقل می‌شود و در دولت تصویب می‌شود.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به چرایی عدم پذیرش سمت شهرداری از سوی اصلاح طلبان گفت: امروز من وزیر جهاد کشاورزی هستم؛ اینکه در آینده کجا باشم به رییس جمهور مربوط است. در مورد شهرداری بعضی دوستان به ما لطف داشتند و اسم من را مطرح کردند؛ اگر روزی هم دوستان علاقه داشتند من به آنجا منتقل شوم در ‌نهایت من کارمند جناب آقای رییس‌جمهور هستم و با نظر ایشان عمل می‌کنم.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 818292

وب گردی

وب گردی