پرسپولیس-نفت؛رویارویی فراتر از سوپرجام/برانکو پاسخ لگد جادوگر به کلمن را می دهد؟

دو تیم پرسپولیس و نفت تهران جمعه (30 تیرماه) از ساعت 21:00 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، پرسپولیس - نفت تهران؛ اولین تقابل نفتی با جادوگر برابر ارتش سرخ برانکو در سوپر جام برگزار خواهد شد. بالاخره بعد از کلی حاشیه و کش وقوس برای نداخل دربی آلمان و سوپرجام، تکلیف این دیدارها مشخص شد. شهرآورد دوستانه لغو و سوپرجام برگزار خواهد شد. این دیدار جمعه (30 تیرماه 96) در ورزشگاه آزادی در حال بازسازی برگزار می شود.

نکته قابل توجه تقابل علی کریمی به عنوان سرمربی نفت با پرسپولیس است. جادوگر قرمز ها این بار مقابل آن هاست و مانعی بزرگ برای به دست آوردن جام قهرمانی به شمار می آید. نفتی ها در حال حاضر شرایط مناسبی ندارند و در صدد حل مشکلات مالی خود هستند؛ همچنین کریمی در کنار این مشکلات هنوز نتوانسته تیمش را آنطور که باید ببندد و همین موضوع شاید کار سرخ های پایتخت را کمی آسان تر کند.

این دیدار را می تواند بازی پرسپولیس با پرسپولیس هم نامید؛ چرا که بازیکنانی امثال: مهدی دغاغله، حمیدرضا علی عسگری، محمدحسین مهرآزما، پیام صادقیان، امیرحسین فشنگچی، سامان نریمان جهان، شهاب کرمی، محمدامین آرام طبع و رضا نورمحمدی که سابقه پوشیدن لباس پرسپولیس را در کارنامه خود دارند درحال حاضر شاگرد کریمی در نفت هستند. فوتبال قابل پیش بینی نیست، اما آنطور که به نظر می رسد نفتی کار سختی پیش رو دارند.

پرسپولیس برانکو که با عملکرد فوق العاده اش به تازگی از اردوی اوکراین بازگشت است شرایط بهتری دارد. پروفسور سرخ تیمی قوی و منسجم را برای لیگ هفدهم و قهرمانان آسیا آماده کرده است و از ترکیب خود برای این رقابت ها در سوپر جام رونمایی خواهد کرد. اما به نظر می رسد که خط حمله پرسپولیس در بازی پیش رو آن چیزی نباشد که هواداران این تیم توقع دارند. مهدی طارمی پس از مدت ها بالاخره راضی شد که در پرسپولیس بماند و با دیر اضافه شدنش به اردوی سرخپوشان بدنسازی تیم را از دست داد و باید به طور جداگانه خود را به دیگر بازیکنان پرسپولیس برساند و به نظر نمی رسد که برانکو به همین سرعت او را در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار دهد و شاید هنوز تمرینات پیش فصل برای طارمی ادامه داشته باشد.

دیگر زوج طارمی یعنی گادوین منشا نیز با مصدومیت روبرو شده است. در حالی که گفته می شود مصدومیت او جدی نیست اما برانکو در مصاحبه امروز خود خبر از دوری 10 تا 15 روز منشا داد و با این حساب او سوپرجام را از دست خواهد داد. با نگاهی به بازیکنان پرسپولیس می بینیم که سرخپوشان برای خط حمله خود دو گزینه دیگر نیز دارند و آنها علی علیپور و وحید امیری هستند و به نظر می رسد که این دو بازیکن در دیدار سوپرجام با نفت تهران خط آتش پرسپولیس را تشکیل دهند. مروارید سیاه پرسپولیسی ها با مصدومیتی مواجه شد و پس از جراحی 20 روز از میادین دور خواهد بود و نمی تواند تیمش را در چند دیدار حساس همراهی کند. اما حضور مهره هایی مثل طارمی، علیپور و امیری جای نگرانی نخواهد بود.

برانکو در آخرین اظهارت خود در مورد اینکه نفت تهران تمریناتش را دیر آغاز کرده و بازیکنان آماده‌ای ندارد و به نظر می‌رسد که پرسپولیس دیدار آسانی در پیش داشته باشد، گفت: این حرف‌ها را رها کنید! اتفاقاً خطرناک‌ترین بازی برای ما این دیدار است. همه می‌گویند آماده نیستند، اما زمان بازی آماده هستند. با این حرف‌ها نمی‌توان من را گول زد. حریفان مقابل پرسپولیس با سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌دوند!

این دیدار می تواند به لحاظ اتفاقات گذشته بین سرمربیان 2 تیم در تیم ملی جذابیت های خاص خودش را داشته باشد و شاید این بازی و پیروزی برانکو بتواند پاسخ خوبی به لگد کریمی به کلمن باشد.

تنها یک روز تا رسیدن موعد بازی دو تیم پرسپولیس و نفت باقی مانده است اما صندلی های طبقه دوم ورزشگاه آزادی همه کنده شده و این طبقه در حال انجام بازسازی های لازم برای رفع مشکلات پیشین است. عکس های دریافتی از این ورزشگاه نشان می دهد که زمان زیادی برای ترمیم آن مورد نیاز است!

نفت تهران و پرسپولیس در ایستگاه بیست و سوم لیگ شانردهم برای آخرین بار به در ورزشگاه تختی تهران مصاف هم رفتند؛ که این دیدار با پیروزی 2 بر صفر پرسپولیسی به پایان رسید. علی دایی در آن زمان سرمربی نفت تهران بود موفق شد عنوان قهرمانی جام حذفی را برای این تیم کسب کند. وی در حال حاضر سرمربی سایپا است.

** نگاهی به ترکیب احتمالی دو تیم در این دیدار:

* پرسپولیس:

* نفت تهران:

601

کد خبر: 818316

وب گردی

وب گردی