هروی: ژاپنی‌ها در کومیته مقابل ایران محلی از اعراب ندارند/ نباید خودمان کاراته ایران را دست‌کم بگیریم

سرمربی تیم ملی کاراته ایران گفت: ژاپنی‌ها در کومیته تیمی در مقابل کاراته ایران محلی از اعراب ندارند و نباید خودمان کاراته ایران را دستکم بگیریم چرا که کاراته قدرتمندی در جهان داریم.

شهرام هروی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز ، در خصوص قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت:خدا را شکر برای اولین بار و در یک اتفاق تاریخی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در هر چهار رده سنی به عنوان قهرمانی دست یافت. این اتفاق نیز نتیجه یک کار گروهی و بی‌سابقه در کاراته ایران بود . تیم ملی بزرگسالان نیز در این قهرمانی مانند تیم‌های دیگر رده‌های سنی مختلف نقش خود را ایفا کرد و سهم کوچکی را در این اتفاق بزرگ ایفا کرد. باید این افتخارآفرینی را به جامعه کاراته ایران تبریک گفت و همچنین از آشوری و فرجی تشکر کرد که بعد از مسابقات کشورهای اسلامی با برنامه‌ریزی و حمایت از تیم ملی این اتفاقات را رقم زدند.

وی با تاکید بر رضایت از عملکرد تیم ملی کاراته عنوان کرد: به طور کلی از عملکرد تیم کاراته ایران راضی هستم . ما از بعد از مسابقات جهانی در کوران رقابت‌های مختلف بودیم و مطمئن هستم این تیم ایران روز به روز منسجم‌تر خواهد شد. ما در این مسابقات در یک وزن موفق به کسب مدال نشدیم که بخشی از آن مربوط به عملکرد داوری و بخشی دیگر نیز از بدشانسی بود اما این را هم باید بگویم در مجموع عملکرد داوران در این مسابقات خوب بود و باید از جواد سلیمی و تیم داوری ایران نیز تشکر کنم که تمام تلاش خود را انجام دادند حقی از تیم ایران ضایع نشود.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یکی از دلایل قهرمانی ایران عدم حضور ژاپن با تیم اصلی خود بوده است، گفت: ژاپن یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا و جهان است اما در این مسابقات و در رده سنی بزرگسالان تنها آراگا و کاگاوا را به همراه نداشت اما نباید فراموش کرد با حضور این نفرات نیز تیم ژاپن تنها توسط آراگا در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شد. ژاپنی‌ها در کومیته تیمی در مقابل کاراته ایران محلی از اعراب ندارند . نباید خودمان کاراته ایران را دستکم بگیریم چرا که کاراته قدرتمندی در جهان داریم و ژاپن با تیم اول و دوم خود نیز حرفی برای گفتن مقابل ایران ندارد. کاراته در آسیا رو به پیشرفت است اما نباید این اتفاقات خوب را خراب کنیم. ما به خوبی می‌دانیم حفط قهرمانی از کسب آن سخت‌تر است. ژاپن در دوره گذشته مسابقات نیز در خاک خودش تنها سه مدال طلا کسب کرده بود.

هروی در خصوص شکست سجاد گنج‌زاده در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل نماینده عربستان عنوان کرد: گنج زاده از اردیبهشت ماه سال گذشته و بعد از مسابقات قهرمانی جهان در اتریش در کوران مسابقات زیادی بوده است و دچار خستگی بود. واقعا باید از گنج‌زاده و دیگر بازیکنان تیم ایران تشکر کرد که به خاطر من و کاراته ایران در این مسابقات شرکت کردند. مطمئن باشید خستگی دلیل شکست گنج‌زاده بود و او با مقداری استراحت دوباره به اوج باز می‌گردد. همچنین باید از امیر مهدی‌زاده نیز تشکر کرد که نشان داد کاراته‌کا بزرگی است و تنها اتفاق دلیل شکست او در مسابقات کشورهای اسلامی بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود نتایج بسیار خوب تیم ملی بزرگسالان من توقع داشتم بیشتر مدال بگیریم چرا که پتانسیل آن را داشتیم. این قهرمانی نیز متعلق به هیچ کسی نیست و به جامعه کاراته تعلق دارد.

603

کد خبر: 818414

وب گردی

وب گردی