تحریم جدید  ایران حاصل خاک مال شدن سیاست های امریکاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم‌هایی که اخیرا از سوی امریکا وضع شده است را برخلاف روح و متن برجام است دانست و گفت: آمریکایی‌ها بخاطر ضربات شدیدی که سال‌های گذشته در منطقه از جمهوری اسلامی خورده اند دماغشان به خاک مالیده شده و خیلی عصبانی و ناراحت هستند و در صدد محدود کردن فعالیت های ایران هستندو تحریم را ابزاری در این باره تلقی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز دولت ترامپ در تازه‌ترین اقدام خود ۱۸ شهروند و گروه ایرانی دیگر را تحت تحریم خود قرار داد که این اقدام تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا به کنگره اعلام کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده و کاهش تحریم‌های هسته‌ای را همچنان می‌توان ادامه داد. از سوی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که 7 گروه و 5 فرد را به خاطر کمک نظامی به ایران یا سپاه پاسداران هدف تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها همچنین شامل آن چیزی است که به گفته آمریکا یک گروه جنایی بین‌المللی مستقر در ایران و 3 فرد مرتبط با آن است.

گفتنی است دو گروه دیگر مرتبط با برنامه موشک های بالستیک ایران نیز در این اقدام قرار گرفتند و مقرر کردند تا این تحریم ها شامل مسدود شدن هرگونه دارایی متعلق به افراد و گروه های هدف قرار گرفته و ممنوعیت هرگونه داد و ستد تجاری آمریکایی ها با آنها ممنوع شود.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به این اقدام وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا گفت: آمریکایی ها با این گونه رفتارها نشان میدهند که همچنان معتقد به رفتارهای خصمانه،کینه توزانه ودشمنی علیه ملت ایران هستند چرا که ما می‌بینیم بعد از برجام آمریکایی‌ها جسورتر شده‌اند و تحریم‌ها و تهدیدهای‌شان افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تحریم‌هایی که اخیرا از سوی امریکا وضع شده است نیز برخلاف روح و متن برجام است و آن‌ها همچنان به سیاست‌های تحریمی و فشارشان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند و این نشان دهنده اینست که آن‌ها تعهدی به برجام ندارند و از سوی دیگر آمریکایی‌ها بخاطر ضربات شدیدی که سال‌های گذشته در منطقه و خصوصا در سوریه و عراق از جمهوری اسلامی خورده اند دماغشان به خاک مالیده شده و خیلی عصبانی و ناراحت هستند و در صدد محدود کردن فعالیت های ایران هستندو تحریم را ابزاری در این باره تلقی می کنند.

نماینده‌ مردم ورامین درمجلس در ادامه با اشاره به تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه عنوان کرد: مصوبه ی مجلس شورای اسلامی در مقابله ی با این رفتارهای خصمانه آمریکا نشان میدهد که این اقدام کار بجا و درست بوده است چرا که آمریکایی ها بعد از برجام تا کنون بیش از 17 بار عهد شکنی،نقض عهد و نقض برجام کردند وتحریم های جدید علیه ما را به تصویب رساندند و باید تاکید کرد که تحریم 18 شخصیت حقیقی وحقوقی هم در راستای همین رفتار خصمانه است این اقدامات به هیئت نظارت بر برجام نیز گزارش خواهد شد.

نقوی حسینی افزود:در این راستا کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات رو بررسی می کند تا بتواند اقدام متقابل ومناسب را انجام دهد ضمن آنکه هیئت نظارت بر برجام نیز تمامی این اقدامات را رصد خواهد کرد تا اگر لازم شد اقداماتی که اعلام شده از طریق این هیئت درمقابل برنامه های آمریکایی ها صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان بابیان اینکه هدف آمریکایی‌ها این است تا پیش روی ملت ایران مانع سازی کنند تا ملت نتوانند مسیر رشد و توسعه خود را ادامه دهند، اگفت: آن‌ها درحوزه دفاعی چشمه ایی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را دیده اند و متوجه شده اند که ایران قادر به دفاع از خود است و امکانات لازم در این زمینه را نیز دارد به همین جهت است که به چنین ابزاری سعی در محدود کردن ایران دارند که این امری غیر ممکن است.

301

کد خبر: 818468

وب گردی

وب گردی