تهران-ایسکانیوز: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی حول محور عراق و داعش در پاریس گفت: همانطور که تفاهم نامه ژنو یک و دو غیر قابل اجرا و ناسالم بود، تفاهم نامه پاریس یک تا 10 هم بی خاصیت خواهد بود.
منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرگزاری ایسکا افزود: غرب و در راس آن آمریکا صداقتی در رفتار و تعهدات خود ندارند و این بی تعهدی باعث می شود که هیچکدام از تفاهم نامه ها و تعاملات با این کشورها نتیجه بخش نباشد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان ملل خاطرنشان کرد: اجلاس سازمان ملل برای همه کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نمایندگان کشورها پیام دیپلماسی خود را از این تریبون به گوش دنیا می رسانند و ایران پیام صلح و عدالت خواهی خود را در سال گذشته به جهانیان ابلاغ کرد.
این نماینده مجلس همچنین اذعان داشت: ایران در این اجلاس باید به ناکارآمدی سازمان ملل در نداشتن استقلال نظر و رای به رخ مسئولان این سازمان بکشد و اعلام کند که سازمان ملل تحت تاثیر قدرت های بزرگ همچنان نتوانسته برای ورود نماینده ایران مجوز صادر کند.
حقیقت پور در خصوص ممانعت سازمان ملل برای صدور مجوز ورود نماینده ایران تاکید کرد: سازمان ملل تحت تاثیر آمریکا و قدرت های دیگر تصمیم گیری می کند و از این رو نمی تواند پاسخ قانونی و درستی به خواسته ایران بدهد. گرچه ایران هم اکنون نیز در حالیکه نماینده ای در سازمان ملل ندارد با مشکلی مواجه نیست، اما نداشتن استقلال سازمان ملل امر بسیار تاسف برانگیزی است که رئیس جمهور ایران باید در اجلاس پیش رو این مساله را عنوان کند.
نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس افزود: بررسی وضعیت منطقه ، دخالت قدرت ها در تحولات منطقه ، ناکارآمدی سازمان ملل در تصمیم گیری های سیاسی ، طرح موضوع داعش و اشاره به برگزاری اجلاس پاریس، مذاکرات و تفاهم نامه هایی که با تحریم ها همراه می شوند از موضوعاتی است که مردم انتظار دارند رئیس جمهور مواضع ایران را به دنیا انتقال دهد.

 
کد خبر: 81851

وب گردی

وب گردی