عراقچی و تخت روانچی برای گفتگو با ۱+۵ وارد وین شدند

معاونان وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ وارد وین شدند.

به گزارش ایسکانیوز ، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ وارد وین شدند.

این کمیسیون فردا به ریاست عراقچی و اشمید برگزار می شود.

گفتنی است شهر وین برای هشتمین بار فردا (جمعه) 30 تیر ماه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان) به همراه نماینده اتحادیه اروپا به ریاست هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

به احتمال قوی همچون دوره‌های قبل رایزنی‌های دوجانبه در حاشیه این نشست نیز برگزار خواهد شد. در این راستا المانیتور به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: «انتظار می‌رود که آمریکا و ایران روز جمعه در وین، یک نشست دوجانبه درباره اجرای برجام داشته باشند».

خبرنگار این پایگاه آمریکایی در توئیتر خودش نوشت که «آمریکا دیدار دوجانبه با ایران در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را درخواست کرده است».

لازم به ذکر است، «تام شانون» ریاست هیأت آمریکایی را در این نشست بر عهده دارد.

در هفتمین نشست کمیسیون که پنجم اردیبهشت در وین برگزار شد، دیدار دوجانبه‌ای بین ایران و آمریکا در حدود دو ساعت برگزار شد و این نشست اولین دیدار دوجانبه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود.

کد خبر: 818559

وب گردی

وب گردی