آشوری: نباید در باد قهرمانی بلامنازع آسیا بخوابیم/ نباید انتظارات زیادی  در مسابقات ورلدگیمز داشته باشیم

دبیر فدراسیون کاراته گفت: کاراته ما علی‌رغم قهرمانی بلامنازع در آسیا نباید در باد آن بخوابد و بلکه باید برنامه‌ریزی به موزات دنیا داشته باشیم و نباید از این کورس قهرمانی عقب بیفتیم.

محسن آشوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در چهار رده سنی مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات در سطح کیفی خوبی برگزار شد و همه نیز این حرف را زدند اما من می‌خواهم به نکته دیگری اشاره کنم. من در چندین دوره با عناوین مختلف در مسابقات مختلف رده‌ها سنی حضور داشتم اما هیچ دوره شاهد این نبودم که سطح مسابقات رده پایه تا این حد بالا باشد. این حرف من به این معنی نیست که تنها ارزش قهرمانی خودمان را بالا ببریم بلکه به دنبال این هستم بگویم کشورها به خوبی در حال سرمایه‌گذاری و کار کردن هستند و نگاهی به حضور در المپیک دو دوره بعد دارند.

وی تصریح کرد: این نشان می‌خواهد کشورها برنامه خوبی را برای المپیک در پیش گرفتند و ما نیز نباید از این مسئله غافل باشیم. کاراته ما علی‌رغم قهرمانی بلامنازع در آسیا نباید در باد آن بخوابد و بلکه باید برنامه‌ریزی به موزات دنیا داشته باشیم و نباید از این کورس قهرمانی عقب بیفتیم.

دبیر فدراسیون کاراته با تاکید بر نقش مربیان پایه در روند شکل‌گیری کاراته‌کاهای ما عنوان کرد: ما در این مسابقات تیم‌های خوبی در رده‌های مختلف داشتیم و این نشان می‌دهد ما یک کشور پر ظرفیت و پرپتانسیل در کاراته است که مربیان زیادی با عشق و علاقه به استعدادهای ما کمک می‌کنند. این مربیان را شاید ما اسم‌شان را نشنیده باشیم و حتی من آنها را ندیده باشم اما با تمام وجود وقت و تلاش برای شناسایی استعدادهای ما می‌گذارند. این پتانسیل حاصل زحمات آن مربیان سازنده است و من با این حرف نمی‌خواهم زحمات مربیان سازنده تیم ملی را زیر سوال ببرم.

وی ادامه داد: مربیان تیم ملی در شکل‌گیری این تیم که منجر به این موفقیت شد نقش سازنده‌ای داشتند اما نباید زحمات مربیان پایه را نایده بگیریم و باید کاری کنیم روز به روز این عشق در دل این مربیان گمنام و سازنده شعله ور تر شود.

آشوری در خصوص سطح مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در بخش امید چند تیم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده بودند . در این دوره از مسابقات کشورها می‌توانستند بازیکنان خود را هم در رده امید و هم در رده بزرگسالان قرار بدهند و این کاری بود که عربستان و چند کشور دیگر انجام داده بودند. این حرکت این پیام را دارد که این کشورها در حال سرمایه‌گذاری هستند و با استفاده از چنین مسابقاتی نفرات امید خود را بارور می‌کند.

دبیر فدراسیون کاراته در خصوص انتقاداتی که به عملکرد بانوان شده است، عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای در حال زیر سوال بردن عملکرد بانوان هستند . در بخش امید که ما سه مدال طلا گرفتیم و یک کارنامه صد در صد موفقیت آمیز داشتیم اما در رده بزرگسالان عملکرد ما زیر سوال رفته است. بزرگسالان ما نیز نمره قبولی گرفتند و دلیل آن نیز این است که شاکله اصلی تیم کومیته تیمی ما را نفرات انفرادی کومیته انفرادی تشکیل می‌دهند و ما در کومیته تیمی قهرمان آسیا شدیم.

وی تاکید کرد: برای این قهرمانی نیز حریفان قدرتمندی داشتیم و تیم‌های مالزی، ویتنام، ژاپن و چین تایپه را با اقتدار شکست دادیم. این عملکرد نیز از بازیکنانی بود که در کومیته انفرادی نیز حضور داشتند اما متاسفانه نمی‌دانم در روز اول و در بخش انفرادی چه اتفاقی افتاد که نتیجه حاصل نشد. ما هنوز آسیب شناسی در این خصوص انجام ندادیم و باید این موضوع را بررسی کنیم. بانوان ما ضعیف نبودند چرا که اگر دچار ضعف بودند در کومیته تیمی نیز نتیجه نمی‌گرفتند . با این تفاسیر تیم ملی بانوان ما خوب ظاهر شد و نمره قبول گرفت و من به عنوان مدیر تیم‌های ملی از آنها رضایت دارم. این نظر نیز احساسی نیست و منطقی و فنی است.

آشوری در پاسخ به این سوال که منتقدان دلیل قهرمانی کاراته ایران را عدم حضور ژاپن با نفرات اصلی می‌دانند ، گفت: ما در این مسابقات با کسب 20 مدال طلا قهرمان شدیم در حالی که ژاپن بدون حضور آراگا، کاگاوا و یک ورزشکار تیم بانوان خود موفق به کسب 16 مدال طلا شد. یکی از این 16 مدال طلا نیز توسط جانشین آراگا به دست آمد و حتی با حضور این نفرات و کسب مدال طلا توسط آنها نیز ما باز هم با فاصله قهرمان آسیا می‌شدیم. البته نباید فراموش کرد اگر ژاپن آراگا را نیاورده بود ما هم از پورشیب در انفرادی استفاده نکرده بودیم و به جای سعید احمدی نیز از حسین سمندر استفاده کردیم.

مدیر تیم‌های ملی کاراته گفت: نباید فراموش کنیم که کادرفنی تیم ژاپن نیز برآورده‌های فنی برای حضور در این مسابقات داشتند که به جای آراگا و کاگاوا از نفرات دیگر استفاده کنند. قطعا آنها به دنبال شکست در مسابقات قهرمانی آسیا نبودند و با حضور نفرات جدید به دنبال کسب بهترین مدال بودند و دیدید که مدال هم گرفتند.

وی در خصوص مسابقات ورلدگیمز و نفرات اعزامی تیم ملی کاراته عنوان کرد: امروز تیم ما اعزام خواهد شد و در بخش بانوان حمیده عباسعلی و در بخش آقایان نیز امیر مهدی‌زاده، علی اضغر آسیا بری ، سجا گنج زاده و ذبیح الله پورشیب حضور خواهند داشت. خواهش از جامعه کاراته این است که انتظارات زیادی از این نفرات در مسابقات ورلد گیمز نداشته باشند چرا که تیم ما واقعا خسته است. چند سالی است که بازیکنان ما در مسابقات زیادی حضور داشته و موفق به افتخارآفرینی شدند اما علی رغم این مسئله من مطمئن هستند این بچه‌ها برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران با تمام وجود خواهند جنگید. بچه‌های تیم ما انگیزه زیادی دارند و مطمئن هستم نتیجه خوبی خواهند گرفت.

603

کد خبر: 818567

وب گردی

وب گردی