تکامل سیستم ایمنی خودران هیوندای؛ با نام موبیس

سیستم جدید هیوندای موبیس در شرایط اضطراری، خودرو را در کنار جاده متوقف می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، امروزه تقریبا همه خودروسازان جهان روی توسعه فناوری خودران کار می‌کنند و از مزایای این فناوری، امکان ارتقاء ایمنیرانندگی و جلوگیری از بروز خسارات است. شرکت هیوندای موبیس بیشتر توجه خود را به این فاکتور مهم معطوف کرده است و سیستمی برای کاهش تصادفات ارائه می‌کند.

هیوندای موبیس (Mobis - کوتاه شده‌ی Mobile و System)، یک شرکت عمومی کره‌ای است که در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد و تأمین خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو برای هیوندای موتورز، کیا موتورز و جنسیس موتورز را بر عهده دارد. در سال ۲۰۱۴،‌ موبیس به‌عنوان ششمین شرکت پشتیبان خودروسازی در دنیا شناخته شد. طبق آمار این شرکت، عدم تسلط و کنترل راننده روی خودرو، دلیل اصلی وقوع حوادث ترافیکی آمریکای شمالی و مرگ حدود ۷۰۰۰ شهروند این کشور است. در راستای کاهش خسارات، موبیس روی سیستم خودرانی کار می‌کند که قدرت تشخیص کنترل راننده روی خودرو را دارد و در مواقعی که راننده تمرکز حواس و کنترل کافی ندارد؛ خودرو را در مکانی امن پارک می‌کند.

این سیستم «Departed Driver Rescue and Exit Maneuver» یا به‌اختصار «DDREAM» نام دارد؛ به این معنی که در شرایط اضطراری راننده مثل خواب‌آلودگی، حملات قلبی و ... که هوشیاری لازم وجود ندارد و خودرو تحت کنترل نیست؛ مانور خروج خودرو از جاده را انجام می‌دهد و از بروز حادثه جلوگیری می‌کند. موبیس DDREAM را مشابه سیستم‌های امنیتی‌ مثل کنترل ثبات و چسبندگی خودرو می‌داند. این شرکت امید دارد که این فناوری بتواند در کاهش ۹۰ درصد تصادفات ناشی از عدم هوشیاری راننده مؤثر باشد و همچنین برای نصب هزینه کمتری نسبت به سیستم‌های تمام خودران داشته باشد. حامی خودروسازان کره‌ای، بیشتر از توسعه سیستم‌های تمام خودران، روی ارتقاء ایمنی آن‌ها مانور می‌دهد تا زودتر به بازار عرضه شوند.

به اعتقاد این شرکت، سهولت اجرا، کاهش پیچیدگی و تنظیم این سیستم‌های ایمنی مطابق مقررات و قوانین، باعث می‌شود سریع‌تر تصویب و روانه بازار شوند. موبیس در این زمینه با سازمان‌های دولتی مهم ایالات‌متحده همکاری می‌کند. DDREAM در فاز تحقیقات پیشرفته قرار دارد و شرکت موبیس می‌گوید که در حال گفتگو با یک خودروساز معتبر جهانی برای امضای توافق همکاری در این زمینه است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 818582

وب گردی

وب گردی