افزایش قیمت مرغ به دلیل گرانی جوجه و گوشت/ مرغ ۸۰۰۰ تومانی گران نیست

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد: قیمت گوشت مرغ که اخیرا به کیلویی حدود ۷۰۰۰ تا بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده، گران نیست و این افزایش قیمت، در پی گرانی جوجه یکروزه و گوشت قرمز اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد یوسفی اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت مرغ کیلویی ۷۰۰۰ تا بیش از ۸۵۰۰ تومان نشان دهنده گرانی گوشت مرغ نیست بلکه در شرایطی که جوجه یکروزه قطعه ۲۵۰۰ تومان به مرغداران تحویل داده می‌شود قیمت گوشت مرغ نیز باید کیلویی ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان باشد تا آنکه مرغداران زیان نکنند.

او یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ را گران شدن محصولات پروتئینی جایگزین مانند گوشت قرمز و لبنیات دانست و افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت منطقی برای هر قطعه جوجه یکروزه را نهایتاً ۱۷۰۰ تومان اعلام کرده اند که البته وزارت جهاد کشاورزی این قیمت را ۱۲۲۰ تومان می داند اما مرغداران هر قطعه جوجه یکروزه را ۲۵۰۰ تومان از تولید کنندگان آن خریداری می‌کنند که البته با توجه به نداشتن مدرک و فاکتور فروش نمی‌توانند آن را ثابت کنند. دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی نیز به دنبال اسنادی برای یافتن علت این گرانی و برخورد با عوامل آن هستند اما آنها نیز مانند مرغداران هنوز به اسناد قابل اعتنایی دست پیدا نکردند.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت گوشت مرغ نیز هیچ محصول پروتئینی ارزان‌تر از این محصول نیست و همچنان مردم اقبال بیشتری نسبت به گوشت مرغ دارند که البته دستگاه های نظارتی باید بهتر از گذشته به دنبال یافتن علت افزایش هزینه‌های تولید مرغداران و بالا رفتن قیمت این محصول باشند و با متخلفان برخورد کنند چرا که هم اکنون مرغداران و مصرف کنندگان متضرر اصلی بازار گوشت مرغ هستند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 818734

وب گردی

وب گردی