ایجاد  هزار و پانصد شغل برای مددجویان‌ چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته نزدیک ۱۵۰۰ شغل توسط بخش خصوصی برای مددجویان‌ تحت‌ پوشش‌ بهزستی استان ایجاد شد‌.

به گزارش ایسکانیوز، محمد‌ میرزایی قبل از خطبه‌های نماز جمعه اظهارداشت: با توجه به اینکه 90 درصد فعالیت‌های بهزیستی‌ توسط بخش خصوصی انجام‌ می‌شود سال گذشته زمینه ایجاد 1500‌ شغل توسط این‌ بخش برای مددجویان‌ بهریستی‌ فراهم‌ شد‌.

وی با اشاره به توانمندسازی مددجویان‌ تحت پوشش بهزیستی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان‌ تحت پوشش بهزیستی کارگاه‌های تولیدی در توابخشی‌های استان‌ تشکیل شده است‌.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد بهزیستی بیان‌ کرد: 337 مهدکودک‌ ساماندهی، بیمه 1800 نفر از افراد تحت‌ پوشش تکمیل و 286 گروه خودیار ویژه زنان‌ روستایی تشکیل و 201 نفر از زنان سرپرست‌ خانوار از چرخه حمایت‌ بهزیستی خارج‌ شدند‌.

میرزایی با اشاره به پرداخت هزینه تحصیلی افراد تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان‌ کرد: تمامی هزینه‌های دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ تحت پوشش توسط این سازمان پرداخت می‌شود‌.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسط بهزیستی گفت: اجرای طرح غذای گرم‌ در روستا مهدها و اجرای طرح آماده‌سازی شغلی ویژه‌ فرزندان‌ خانواده‌های تحت پوشش‌ از جمله‌ طرح‌هایی‌ است‌ که توسط بهزیستی‌ اجرا می‌شود‌.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح غربالگری تصریح‌ کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی 50 هزار کودک‌ مورد معاینه‌ قرار گرفتند، نرم کشوری 65 درصد است اما در استان 95 درصد برآورد شده است‌.

میرزایی با اشاره به مراکز ژنتیک‌ ادامه‌ داد: در راستای انجام‌ آزمایشات‌ ژنتیک‌ و جلوگیری از به دنیا آمدن‌ فرزند‌ معلول 3 مرکز ژنتیک در شهرستا‌ن‌های لردگان، اردل‌ و کوهرنگ‌ راه‌اندازی‌ می‌شود‌.

وی با اشاره به مسکن مددجویان گفت: مشکل مددجویان‌ بهزیستی با مشارکت‌ بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و خیران‌ مسکن ساز رفع می‌شود در حال‌ حاضر در حوزه مسکن روستایی رتبه دوم‌ کشوری را کسب‌ کرده‌ایم.

901

کد خبر: 818759

وب گردی

وب گردی