رضایت مردم سمنان از اجرای طرح تحول سلامت

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان خانه ملت با ادامه وزارت قاضی‌زاده هاشمی در دولت دوازدهم گفت: برخی قدرت‌های مافیایی مانع حرکت روبه‌جلوی کشورند.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسن حسینی شاهرودی در آئین افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشتی و درمانی شهرستان شاهرود اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی آماده است تا از وزیر بهداشت و درمان برای ادامه این مسئولیت در دولت دوازدهم پذیرایی کند؛ چراکه باید روند رو به رشد فعلی در حوزه سلامت ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت، مهم‌ترین بخش عملکردی دولت یازدهم بود افزود: دولت یازدهم در اوضاع نابسامان اقتصادی، 11 میلیون نفر را زیرپوشش بیمه سلامت قرار داد که این مهم کار بزرگی بود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حوزه سلامت می‌بایست دارای یک تولیت واحد باشد عنوان کرد: دولت محور حوزه سلامت را وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار داد.

حسینی شاهرودی با اشاره به وجود برخی قدرت‌های مافیایی در کشور و لزوم برخورد با آنان تصریح کرد: برخی از قدرت‌های مافیایی سبب شده‌اند تا حرکت‌های مثبت کشور در بخش‌های مختلف مانند اقتصاد، بهداشت و درمان، صنعت و معدن و دیگر حوزه‌ها با مانع روبرو شود.

وی با اشاره به توجه ویژه مجلس به حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه 10 درصد از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها را به بخش سلامت اختصاص داده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به اختصاص مالیات و عوارض حاصل از فروش سیگار و دخانیات به حوزه بهداشت و درمان، از تلاش مجلس برای ایجاد منابع پایدار در اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور خبر داد و افزود: مجلس در کنار اختصاص هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به اجرای بیمه سلامت؛ شرایطی را برای ماندگاری متخصصان در این بخش و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سلامت در بودجه 96 در نظر گرفته است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه خدمات حوزه سلامت در استان سمنان و به‌ویژه شرق این استان نیز قابل‌تقدیر است ابراز امیدواری کرد تا شاهرود با ظرفیت‌های مهم آموزشی که دارد؛ به قطب دانشگاهی کشور تبدیل شود.

901

کد خبر: 818829

وب گردی

وب گردی