آیا قاتل آتنا به درخواست خانواده این دختربچه اعدام می شود؟

آتنا اصلانی دختر هفت‌سالهٔ ایرانی اهل پارس‌آباد بود که در ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، به قتل رسید.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: ماجرا از ناپدید شدن دختر 7 ساله پارس آبادی شروع شد و چشم به در دوختن خانواده اصلانی برای سلامی دوباره از دخترشان اما پس از 20 روز فقط خبری مبنی بر قتل دخترشان به دستشان رسید.

براساس تحقیقات و شنیده ها اسماعیل قاتل چهل ساله‌، معتاد به مواد مخدر است که در یک مغازه ورنی‌کاری به صورت حرفه ای مشغول به کار بوده ‌است.

پس از مظنون شدن ماموران به اسماعیل ١٥ روز بیشتر نتوانست در برابر مأموران مقاومت کند و طی پیامی به همسرش اعلام کرده بود که چون در پارکینگ خانه مواد دفن کرده‌ و نمی‌خواهد این مواد به دست مأموران بیفتد و آنها را از خانه دور کند.

همسر اسماعیل موضوع را با برادر اسماعیل در میان میگذارد و به پارکینگ میرود و با دیدن تار مویی با ماموران آگاهی تماس می گیرد و راز قتل دختر هفت ساله فاش می شود.

پس از بیرون آوردن جسد آتنا از زیر خاک ، اسماعیل به قتل دختربچه اعتراف می کند، شاید اگر کمک همسر و برادر اسماعیل نبود ماموران به این زودی ها نمی توانست راز این قتل را فاش کند.

اظهارات پدر آتنا

پدر آتنا در گفت وگویی نه اشک می ریزد و نه فریاد می زند فقط یک کلمه از دهانش بیرون می آید و آن "اعدام" است. می گوید ما اعدام می خواهیم. حال مادرش خوب نیست. حال هیچ کدام مان خوب نیست. چه کسی گفته امروز تشییع جنازه دختر من بوده؟ او اینجاست هیچ کسی او را توی قبر نگذاشته. اینجا کنارم است، میبینمش.

"احساس سوختن به تماشا نمی شود قلبی که همچو مشعل نم دیده شد خموش" پدر آتنا این را می گوید و سکوت طولانی خبر از هجوم دردها به ذهن و قلبش می دهد. خواسته ما این است که قاتل سریع اعدام شود. امیدوارم هرچه زودتر پیگیری پرونده را تمام کنند و قاتل دخترم را به سزای اعمالش برسانند

گفته های مادر آتنا

آتنا تازه پیش‌دبستانی را تمام کرده ‌بود و آرزوهای بزرگی داشت. هربار پدرش را در حال دست فروشی می می‌گفت من بزرگ شدم؛ چند سال دیگر صبر کنید درس می‌خوانم و شغلی پیدا می‌کنم؛ دیگر لازم نیست پدرم دست‌فروشی کند. خودم کار می‌کنم و همه چیز را درست می‌کنم.

آتنا دختر باهوشی بود مرتب بازی می‌کرد یا با دیگران در حال معاشرت بود. جای خالی آتنا تا دنیا دنیاست و من هستم برای ما پر نخواهد شد. آن‌قدر ناراحتم که حتی نتوانستم در این مدت به خانه بروم و در خانه اقوامم مانده‌ام. در خانه را قفل کردیم و فقط پدر آتناست که گاهی می‌رود و وسیله‌ای برمی‌دارد.

تشریح قتل آتنا از زبان سخنگوی قوه قضاییه

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری (یکشنبه 25 تیرماه) درباره پرونده قتل «آتنا اصلانی» می گوید که دستگاه قضایی استان اردبیل با تمام جدیت از لحظه اول دنبال این موضوع بود. رئیس دستگاه قضا هم تاکید کردند که هر چه سریع‌تر این موضوع رسیدگی شود. در رسیدگی به این موضوع دلخراش متهم به یک مورد دیگر هم اعتراف می‌کند که من قبلا هم خانم دیگری را به قتل رسانده‌ام و در جایی مثلا یک چاهی انداخته‌ام که با تمام تحقیقات هنوز آثاری از آن جسد کشف نشده بود،‌ البته مساله مهم حق الله و حق الناس است. این موضوع در حال رسیدگی است. به غیر از اعتراف اسناد و مدارکی پیدا نشده است. اگر موضوع روشن شود این پرونده رسیدگی و حکمش صادر خواهد شد.

درخواست نماینده مردم پارس آباد در مجلس برای هرچه زودتر رسیدگی به پرونده آتنا

شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات برای پرونده قتل آتنا در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: قاتل به دلایل دخیل بودن عوامل انسانی حکم برائت گرفته است، بالطبع جامعه، کشور و همچنین خانواده متهم از قوه قضاییه انتظار دارند تا با سرعت و دقت بیشتری به پرونده رسیدگی شود و در همین راستا خوشبختانه ریاست قوه قضاییه اردبیل دستور ویژه ای مبنی بر رسیدگی خارج از وقت به این پرونده را صادر کرده است.

پورحسین تصریح کرد: به اعتقاد من اجازه دهیم دستگاه قضایی با عدله و اعترافاتی که متهم کرده و با جمع آوری تمام عدله یک حکم محکمی را صادر کند تا این حکم در مراحل بعدی متزلزل نباشد.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی به جد در حال رسیدگی به پرونده آتنا است و به دنبال اجرا شدن این حکم است، شاید اجرای این حکم تسکین خاطری برای جامعه و همچنین خانواده این عزیز از دست رفته باشد.

و اما در پایان، امیدواریم حکم این قاتل چنان محکم باشد که دیگر شخصی در سرزمین خاکی ایران پیدا نشود که آتنا و یا آتناهایی را این گونه از آغوش خانواده نگیرد.

کد خبر: 818837

وب گردی

وب گردی